Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСЗДДФЛЗКПООтраслово счетоводствоРегистриране на фирмиСчетоводство

анулиране на фактура или кредитно известие

Здравейте, казусът е следния:
Издали сме дан. фактура през м.03.2013 г. платена в брой, през месец Април след като съм подала справката за ДДС клиента ни уведоми, че фактурата е издадена на негово име като ЗП,а трябва да е на едноличната му фирма. Моля за Вашето становище дали да я анулираме с протокол и да издадем нова фактура или да пусна кредитно известие и съответно нова фактура към правилния контрагент, в който и да е от случаите как процедираме с касовата бележка? Необходимо ли е сторно от кочана с касови бележки или независимо от нейната дата мога да я прикрепя към новата фактура?
Благодаря Ви
Добавена в   ДДС

1 отговор


на 16 Апр. 2013
Дебитни и кредитни известия се издават при изменение на данъчната основа на доставка или при развалянето на доставка, за която е издадена фактура. В случая трябва да анулирате фактурата на основание чл.116 ал.1 и да издадете нова. След като грешната фактура вече е отразена в отчетния регистър /независимо дали във Вашия или в този на клиента/, анулирането става с издаване на протокол по чл.116 ал.4. Касовата бележка отразява плащането по доставката и няма причина да анулирате и нея. Същата бележка важи към новата фактура.
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679