Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСЗДДФЛЗКПООтраслово счетоводствоРегистриране на фирмиСчетоводство

ДДС за управленски разходи

ЕООД / с основна дейност консултантски услуги/ има нает лек автомобил /4 +1/ , с който управителят извършва посещения до обекти на клиенти, до държавни институции /НАП, НОИ, НСИ, Агенция митници и др./ За разходите по поддръжка и експлоатация на този автомобил/ наем, гориво, смазочни материали/ имам ли право на данъчен кредит? Облагат ли се с окончателен данък 10 % по ЗКПО? Трябва ли да имам пътни листи за извършените пътувания?
Добавена в   ДДС

1 отговор


на 12 Септ. 2013
В ЗДДС не е налице легална дефиниция на понятието „управленска дейност". Общоприетия му смисъл би следвало да се тълкува като дейност на управителните органи, свързана с организация, контрол и вземане на решения относно дейността на предприятието. Това означава, че ако дейността на ЕООД е свързана с облагаеми доставки, след отпадане на ограниченията в чл.70 за наети леки автомобили, бихте имали право на данъчен кредит за наема и консумативите на този автомобил, само ако можете да докажете, че е използван за облагаемата дейност на фирмата.

Чл.204 т.3 от ЗКПО изисква облагане с данък върху разходите на разходите, които са документално обосновани и свързани с експлоатация на превозни средства, когато с тях се осъществява управленска дейност.
От своя страна чл. 10 ал.6 определя, че документална обоснованост за разходите по чл. 204, т. 1 и 3, обложени с данък върху разходите, е налице и когато те са документирани само с фискална касова бележка от фискално устройство. Разходите по чл. 204, т. 3, обложени с данък върху разходите, се признават за данъчни цели и когато не е издаден пътен лист.

За целите на ЗДДС, ако не издавате пътен лист или пътна книжка, е възможно да не успеете да докажете за какво е използван наетия автомобил и да не се признае правото на данъчен кредит.
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679