Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСЗДДФЛЗКПООтраслово счетоводствоРегистриране на фирмиСчетоводство

Подобрение

Здравейте! Имам няколко въпроса и много се надявам да имате възможност да ми отговорите: Фирма регистрирана по ЗДДС извършва подобрение на нает актив.Наемодател е физическо лице нерег. по ЗДДС.
Всъщност и тук е пъвия въпрос - ремонт или подобрение.
Нает е терен в регулация, върху който терен ще се направят някой неща /отливане на подложен бетон, и направа на навеси за съхранение на дървен материал /- ремонт или подобрение ли е това?
В договора за наем е уговорено , че извършеното от наемателя ще е за сметка на наема. Договорът е за 4 години.
Възниква ли задължение за наемателя, т.е фирмата да префакт. извършените подобрения/ремонт на наемодателя?
Кога би следвало да се удържа данъка върху наема - върху цялата сума на подобрението/ремонта или се разпределя пропорционално във времето за сметка на наемните вноски?
Следва ли сумата на подобрението/ремонта да се включи в Справката по чл. 73 ?
Дано да е разбираемо написаното.
Добавена в   ДДС

4 отговори


на 15 Окт. 2013
Щом работите Ви по имота ще бъдат за сметка на наема е без значение – както по ЗКПО, така и по ЗДДС - дали следва да се класифицират като ремонт или подобрение, тъй като няма да отчитате разходи във връзка с нает имот.

Това се третира като бартер и ще отчитате само разходи за наем и разчет. Текущите разходи за наем са данъчно признат разход по ЗКПО, а ако към 31.12. има дължима неплатена част, т.е. такава, за която все още не сте извършили насрещна престация, тя ще подлежи на регулиране по чл. 42 от ЗКПО подобно на всеки друг начислен и неплатен разход, представляващ доход на местно ФЛ.

За целите на ЗДДС и съгласно чл. 130 от закона в случаите на бартер се приема, че са налице две отделни насрещни доставки, като всеки от доставчиците се смята за продавач на това, което дава, и за купувач на това, което получава. Данъчното събитие за всяка от доставките възниква по общите правила на закона като доставката с по-ранна дата на възникване на данъчно събитие се смята за авансово плащане (цялостно или частично) по втората доставка. Размерът на данъчната основа за полученото авансово плащане е равен на размера на данъчната основа на доставката с по-ранна дата.

Вие, като доставчик на строителните работи, имате задължението да издадете фактура на наемодателя за Вашата доставка при настъпило данъчно събитие или за авансово плащане, ако преди това има уговорено плащане на наемна вноска, която подлежи на прихващане.

За целите на ЗДДФЛ частта от наема, прихваната за сметка на строителните работи, представлява непаричен доход от наем за ФЛ (чл. 10 ал. 2) и той се смята за придобит на датата на получаване на престацията – чл. 11 ал. 1 т. 3 от ЗДДФЛ.

Третирате го като всеки друг доход от наем - издаване на СИС, удържане, деклариране и внасяне на авансов данък, посочване в справка по чл. 73 – като, за целите на ЗДДФЛ, за дата на „плащането” ще се счита датата на получаване на резултатите от строителните дейности от наемодателя.
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
на 15 Окт. 2013
Много, много благодаря! Изключително компетентно!
За да има ефект започнатото от мен въпрос-отговор, т.е да съм Ви разбрала правилно, ще посоча конкретни числа и ако е възможно за потвърдите или коригирате.
Дог. за наем от 01.09.13г., наемна месечна вноска 250.00, извършени подобрения 3500.00лв. С двустранно подписан протокол от 12.10..13г. са установени направените подобрения, които а приети от наемодателя.
За фактур. на подобренията
Д-Т 498 4200
К-т 709 3500
К-т 4532 700
За наема
Д-Т 602 250
К-Т 499 250
В дог. е записано, че наем не се заплаща до пълното изчерпване на сумата по направените подобрения.
С подписания протокол на 12.10.прихващаме две наемни вноски за м.09 и м.10
Д-Т 499 500
К-Т 498 500
До 31.12.2013г. имаме 1000лв СИС и 1000лв. СБ , наемодателя дължи данъка за четвъртото тримесечие и съотв. подава ГДД.
Сега, остатъка който е от 2500лв/3500-4м.*250лв/месечно/, данъчно признат приход ли е на фирмата или подлежи на преобразуване?
Благодря предварително за търпението, амо имате възможност, моля, отговорете ми!
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
на 15 Окт. 2013
Правилно ли разбрах, че просто префактурирате подобрението на наемодателя?

За наемите за септември и октомври има ли договорена дата на дължимост преди 12.10.2013 г., независимо че датата на падежа (прихващането) може да е договорена на датата на приемане на подобрението?

Моля отделете въпроса и уточненията като отделна тема. Благодаря.
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
на 16 Окт. 2013
"Правилно ли разбрах, че просто префактурирате подобрението на наемодателя?"
Да, префактурираме. Въпросът Ви ме кара да мисля, че не трябва да префактурираме. А какво трябва да направим?
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679