Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСЗДДФЛЗКПООтраслово счетоводствоРегистриране на фирмиСчетоводство

електрона фактура

Здравейте,
искам да попитам електроната фактура изпратена по e-mail, задължително ли е, да е изпратена с електронен подпис. Ако не е изпратена с електронен подпис, трябва ли да съдържа индентификационен шифър. Коректно ли е, да е изпратена без електронен подпис и без индентификационен шифър. Трябва ли клиентът да ни връща потвърждение по мейл, че е получил фактурата.
Благодаря предварително!
Добавена в   Счетоводство

1 отговор


на 31 Юли. 2012
Чл.114 ал.6 от ЗДДС дава възможност издадените фактури да бъдат изпращани и по електронен път, но трябва да се имат предвид някои условия : Получените по електронен път фактури се приемат, когато получателят е потвърдил получаването им, при условие че са гарантирани автентичността на произхода и ненарушеността на съдържанието по един от следните начини:
1. (изм. - ДВ, бр. 100 от 2010 г., в сила от 01.07.2011 г.) чрез квалифициран електронен подпис по смисъла на Закона за електронния документ и електронния подпис, или
2. чрез електронен обмен на данни, или
3. по друг начин, гарантиращ автентичността на произхода и ненарушеността на съдържанието.

Също така, съгласно Член 233 от Директива 2006/112/ЕО

“1. Автентичността на произхода, целостта на съдържанието и четливостта на дадена фактура, независимо дали е на хартиен носител или в електронна форма, са гарантирани от момента на издаването до края на периода на съхранението на фактурата.
Всяко данъчнозадължено лице определя начина, по който да гарантира автентичността на произхода, целостта на съдържанието и четливостта на фактурата. Това може да се осъществи чрез какъвто и да било контрол на стопанската дейност, при който се установява надеждна одитна следа, свързваща фактурата и доставката на стоки или услуги.

„Автентичност на произхода“ означава уверение на самоличността на доставчика или на издаващия фактурата.
„Цялост на съдържанието“ означава, че съдържанието, изисквано по настоящата директива, не е променено.

2. Освен чрез вида контрол на стопанската дейност, описан в параграф 1, следните примери представляват примери за технологии, които гарантират автентичността на произхода и целостта на съдържанието на електронна фактура:

а) чрез усъвършенстван електронен подпис по смисъла на член 2, точка 2 от Директива 1999/93/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 13 декември 1999 г. относно правната рамка на Общността за електронните подписи ( 15 ), основан на квалифицирано удостоверение и създаден от устройство за създаване на защитен подпис по смисъла на член 2, точки 6 и 10 от Директива 1999/93/ЕО;

б) чрез електронен обмен на данни (ЕОД), както е определено в член 2 от приложение 1 към Препоръка 94/820/ЕО на Комисията от 19 октомври 1994 г. относно правните аспекти на електронния обмен на данни ( 16 ), ако споразумението, свързано с обмена, предвижда използването на процедури, гарантиращи автентичността на произхода и целостта на данните.”


Изискването за подпис и идентификационен шифър на съставителя на фактурата отпаднаха като изискване както от ЗДДС, така и от ЗСч.
Имайте предвид, че законът изисква потвърждаване на получаването, но функцията „Обратен отговор" на мейл не може да гарантира по безспорен начин потвърждение на получаването на фактурите от клиентите на фирмата, защото функцията удостоверява единствено получаването на електронното съобщение, но не и неговото съдържание, което е от значение за валидността на операцията. Трябва да се снабдите с потвърждение, че клиентът е получил ел.фактура. За съжаление тук законът и правилникът не са уточнили по какъв начин би се приело потвърждението за безспорно и за издателя едва ли не остава единствено като доказателство включването на фактурата в дневника му за покупките. Колкото до автентичността на произхода и целостта на съдържанието на фактурата те се гарантират с електронен подпис.
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679