Повече за счетоводство и ДДС ще намерите тук!

"Разходи за заплати месец Декември.2011"

Започнах воденето на счетоводство на фирма от октомври.2012. Сега като започнах подготовка за приключването на цялата 2012година видях че предишната счетоводителка при приключването на 2011година не е включила като разход за 2011г. разхода за заплати и осигуровки за декември.2011г. Проблем ли е сега да ги включа като разход за 2012. Как да посътъпя. Като говорих с нея тя ми цитира да си прочета чл.42 от ЗКПО - но мисля че в него категорично е написано че това не се отнася за РЗ по трудови правоотношения. Моля да ми кажите как да постъпя.

Добавена в
  • Счетоводство

Иванка Минчева
 потребител  Иванка Минчева отговорете на 29 Ян. 2013

 

2 отговори

Гласувайте отговор Оценявам този отговор [0] Не съм доволен от този отговор [0]
Павел Йончев
 експерт Павел Йончев отговори на въпрос на 29 Ян. 2013
В съответствие с чл. 42. 2, т.1 от ЗКПО разходите, представляващи основно или допълнително трудово възнаграждение, определено с нормативен акт СА ИЗКЛЮЧЕНИ от обхвата на непризнатите разходи за данъчни цели, в случаите когато те представляват доходи на местни физически лица по Закона за данъците върху доходите на физическите лица, които не са изплатени към 31 декември на текущата година.

Непризнати за данъчни цели са всички счетоводни приходи и разходи, отчетени през ТЕКУЩАТА година във връзка с открита счетоводна грешка от минали години - чл. 75. ал.7 от ЗКПО.
В сила от 01.01.2013 г.,при откриване през текущата година на счетоводна грешка, свързана с минали години данъчно задълженото лице уведомява писмено компетентния орган по приходите, който предприема действия за промяна на данъчния финансов резултат и на задължението за съответния данъчен период – чл.75, ал.3 от ЗКПО.



Гласувайте отговор Оценявам този отговор [0] Не съм доволен от този отговор [0]
Иванка Минчева
 потребител Иванка Минчева отговори на потребителя Павел Йончев на 30 Ян. 2013
Да и аз го четох няколко пъти чл.42 от зкпо. Но въпросната счетоводителка ми твърди че в този чл. е посоччено че не са изплатени, а тя го тълкувала че ако заплатите за Декември освен че не са изплатени не са и начислени към 31.12.. Трябва да се включат в резултата за 2012. Малко не го разбирам. За това моля за помощ и за такова обеснение. Ако заплатите за декември.2011 не са начислени през 2011, а са начислени януари.2012 като разход за коя година би трябвало да се отчетът. Извинявам се.


Имейл RSS Facebook Споделете опит
clubschetovodstvo.bg
Раздели
  • Годишен финансов отчет
  • Данъчно облагане и такси
  • ДДС
  • ЗДДФЛ
  • ЗКПО
  • Назначаване
  • Регистриране на фирми
  • Счетоводство
Нашите експерти
Seliktar Vera
Алиция Профирова Miglena Trifonova Елисавета Петрова Павел Йончев Ваня Дундова Йорданка Димова