Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСЗДДФЛЗКПООтраслово счетоводствоРегистриране на фирмиСчетоводство

Ремонт на нает актив

ЮЛНЦ има сключен договор за наем на сграда с физ.лице наемодател за период от 1г., в договора има клауза, че имота ще се върне на собственика отремонтиран за сметка на наемателя. Договора приключва към 31,01,2012г., след което тече ремонт и имота е върнат отремонтиран на собственика на 31,05,2012г.
Как следва да се осчетоводят направените разходи за ремонт възлизащи на 5000,00лв.-при получаване на фактурите за ремонт /ДНМА или гр.60/и при предаване на обекта на собственика?
Какво следва за ЮЛНЦ и за физ.лице собственик от гледна точка на данъчните закони, във връзка с дължими данъци?
Наетият имот се използва изцяло в нестопанската дейност на ЮЛНЦ, това означава ли ,че няма да намери отражение информацията за него в ГДД по ЗКПО?

1 отговор


на 14 Дек. 2012
При положение, че ремонта е за сметка на наема, то ремонта може да се разглежда като бартер.Правилата за бартера са регламентирани в чл.130 от Закона за данък добавена стойност /ЗДДС/ и гласят, че когато е налице доставка, по която възнаграждението, платено изцяло или частично е определено в стоки или услуги, се приема наличие на две насрещни доставки, като всеки от доставчиците се смята за продавач на това, което дава, и за купувач на това, което получава, а за данъчното събитие по доставката – то възниква по общите правила на закона, като доставката с по-ранна дата на възникване на данъчно събитие се смята за авансово плащане (цялостно или частично) по втората доставка.

Цит: 1_20-18-248/29.12.2008 г. НАП „При договор за наем обикновено разходите във връзка с дребни поправки и ремонти произтичащи от обикновеното потребление на веща, визирани в чл. 231 от Закона за задълженията и договорите, са за сметка на наемателите.
Следва да се има предвид, че разходите за ремонт, не биха били данъчно признати, ако е налице хипотезата на чл. 26, т. 1 от ЗКПО. Съгласно тази разпоредба финансовият резултат (счетоводната печалба/загуба се увеличава с разходите, несвързани с дейността. В този смисъл, ако е налице хипотезата на цитираната разпоредба, с разходите за ремонт, следва да бъде увеличен финансовият резултат на данъчно задълженото лице.
В случай, че се извършат разходи за ремонт, чрез които се възстановява състоянието на материални дълготрайни активи за нормалното им функциониране и те са за сметка на наема, за фирмата наемател пак ще е налице разход за наем, но в размера на извършеният ремонт. Ако разходите за ремонт са по-големи от договорения месечен наем, същите ще се разсрочат във времето съобразно размера на договорените наемни вноски.”
http://nraapp03.nra.bg/cms5/apps/wqreg/get/5314

Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679