Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСЗДДФЛЗКПООтраслово счетоводствоРегистриране на фирмиСчетоводство

заплетен казус за рекламация

Колеги, моля за съдействуе по следния казус.

Клиент предявява рекламация към наша стока, с която нашия шеф се съгласява. Проблема идва от това, че иска е освен замяна на стоката и за допълнителни разходи направени за товаро-разтоварни дейности, анализи, труд и т.н. Първи въпрос: На каква база обективно могат да се определят тези разходи и въз основа на какъв документ? Констативен протокол с упоменати дефекти и допълнителни разходи, направени от клиента ни достатъчен ли е ? Клиента желае да го компенсираме с полезния остатъчен материал от бракуваните стоки (скрап) + отстъпка от следващи доставки до размера на извършените от тях допълнителни разходи по рекламацията. Втори въпрос: Как ще бъдат отразени счетоводно операциите:
1.Стойност на бракуванат стока 1000 лв
2.Направени допълнителни разходи от клиента, за които престира за компенсация 300 лв.
3.В т.ч. бракуваната стока е върната за скрап на стойност 200 лв
4.Напират за отстъпка от бъдещи покупки 100 лв

Ние ще им пратим нова стока за въпросните 1000 лв, ама за останалите 300 си блъскам главата и се чудя как да ги осчетоводя (подарената им скрап+ бъдещите отстъпки)

4 отговори


на 20 Май. 2013
Моля за повече подробности относно бракуването и предаването за скрап. Какво ви връщат (ако нещо ви връщат), кой бракува, кой предава за скрап и какво всъщност иска клиентът - скрап или стойността на предадената скрап? За каква стока става въпрос?
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
на 26 Май. 2013
1. Клиента иска да му закараме същото количество от негодната стока, но да го компенсираме допълнително за направените разходи за товаро-разтоварни дейности, режийни разходи, анализ на материалите и т.н. с което нашия управител е съгласен, тъй като стоката не отговаря на стандартите и са го доказали със снимков материал


2. Клиента нищо не ни връща. Искат да им закараме нова стока, отговаряща на стандартите на материала. Като част от компенсацията, клиентите предлагат те да върнат бракуваната стока за скрап,която обаче също не може да покрие въпросната компенсация, а останалата част от компенсацията да бъде под форма на отстъпка от следваща доставка към клиента.

Въпросите ми са:
1. Какви документи трябва да получа и как обективно може да бъде определен размера на тази компенсация, защото те са написали според мен сума по тяхно осмотрение.
2. Какви счетоводни записвания трябва да направя ?

Благодаря предварително,
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
на 27 Май. 2013
Уреждането на рекламация е част от търговска сделка и представлява договореност между търговци, при която се предполага всяка от страните да е защитила собствения си интерес по възможно най-добрия начин. Щом е постигнато съгласие, би могло да се приеме че договореният размер е справедлив, тъй като при друг размер на претенцията съгласие не би могло да бъде постигнато.

За целите на счетоводното отчитане е от значение документът – договор, анекс, споразумение – от който е видно, че е постигнато съгласие за уреждане на рекламацията и при какви условия.

За негодната стока следва да издадете кредитно известие. За доставката на стока по замяната издавате нова фактура.
Относно документирането и отчитането на „компенсацията” във въпроса са посочени два варианта:

1. Договорена е неустойка с обезщетителен характер. Тази неустойка не е част от данъчната основа по доставката съгласно чл. 26 ал. 2 от ЗДДС и за нея не се издава данъчен документ, а само документ за плащането й (чл. 84 ППЗДДС). В този случай признавате разход за неустойка и задължение към клиента. Задължението се погасява така, както е договорено – ефективно плащане изцяло или на части, прихващане от последващи вземания и др.

2. Договорена е търговска отстъпка за следващи доставки. В този случай се намалява данъчната основа на всяка следваща доставка с размера на отстъпката съгласно чл. 26 ал. 5 т. 3 ЗДДС. Счетоводно се отчита като търговска отстъпка.
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
на 27 Май. 2013
Корекция: в предпоследния ред моля да се чете чл. 26 ал. 5 т. 1 ЗДДС
Извинявам се за техническата грешка.
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679