Офис е изграден през декември 1995 година, като за това е ползван пълният размер на ДДС. Освен това, в тази далечна година активи можеха да се ползват като преференция. Ползвана е тази преференция.
Всяка година ДЗЛ си е увеличавало финансовия резултат с начислените за периода амортизации. Така до изпълване на целия размер. Но поради преоценяването, което беше задължително, и револоризацията стойността на актива беше увеличена.
От тогава се изписват тези амортизации.
Понеже до 31.12.2015 г. стават 20 години от завеждането на актива, попада ли в регулацията на данък уикенд? И ако да, каква е данъчната основа за начисляване на данък уикенд? За текущите разходи е ясно.
На така поставените въпроси отговор даде експерт Ели Марова:
"Понятието „данък уикенд“ въведено от медиите, всъщност не е някакъв нов данък. Промените от 01.01.2016 г. касаят само определяне на датата на данъчното събитие при услугите по чл. 9, ал. 3, т. 1 и 2, както и един по-конкретен метод за определянето на данъчната им основа. В същото време чл. 6, ал. 3, т. 1 и чл. 9, ал. 3, т. 1 и 2 от закона не са променени. В този ред на мисли, ако офисът се е предоставял за лични нужди на собствениците или служителите, тогава и за минал период безвъзмездната доставка е била приравнена на възмездна по силата на чл. 9, ал. 3, т. 1 и е следвало да бъде начисляван данък с протокол по чл. 117 от закона..."
Пълното решение на казуса можете да откриете в CD Законът за ДДС и неговата приложимост за 2016.
Свързани статии
Абонамент за newsletter
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg
за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!
Коментари
0 Коментари