Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСЗДДФЛЗКПООтраслово счетоводствоРегистриране на фирмиСчетоводство

Заплащане на ДДС за стока на българска фирма, държана от италиански посредник

За своите продажби фирма използва посредници. В настоящия случай от Италия.
Българската фирма праща поръчаната стока до склад на посредника си в Италия, а той от своя страна към своя клиент в Швейцария. Стоката не бива одобрена и посредникът на българската фирма иска да получи кредитно известие за цялата сума. Българската фирма от своя страна страна иска да получим обратно стоката преди да издаде кредитното известие. 
 
Посредникът набляга на това, че ако българската фирма иска да получи стоката си обратно, ще трябва да заплати ДДС-то върху фактурата, която той е издал (т.е. с неговата надценка и многократно увеличена). 
 
До колкото е ясно, в България има член по ЗДДС, по който стока от рекламация е освободена от ДДС.
 
Предполага се, че трябва да има такъв закон и в Италия. Какво трябва да се направи, за да може българската фирма да не заплаща ДДС върху сумата на стока, произведена от нея?
 
Експерт Ели Марова дава следния отговор на така поставения въпрос:
 
"Съгласно чл. 115 от ЗДДС при развалянето на доставка, за която е издадена фактура, доставчикът е длъжен да издаде кредитно известие към фактурата. При връщане на цялата стока, кредитното известие трябва да бъде в същия размер, какъвто е във фактурата. След като българската фирма приеме рекламацията и има някакъв документ за това /протокол, търговска кореспонденция и др./, следва в срок не по-късно от 5 дни от това обстоятелство да издаде кредитното известие.
 
ЗДДС 
 
Чл. 115. (1) При изменение на данъчната основа на доставка или при развалянето на доставка, за която е издадена фактура, доставчикът е длъжен да издаде известие към фактурата..."
 
Пълното решение на казуса можете да откриете в Наръчник на счетоводителя 2016.
 

Абонамент за newsletter

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

Коментари

0 Коментари

Внимание: За да публикувате коментар, моля, отговорете правилно на въпроса!

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679