Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСЗДДФЛЗКПООтраслово счетоводствоРегистриране на фирмиСчетоводство

Признаване на разходи за управленски нужди при експлоатация на лек автомобил

Дружество с ограничена отговорност, регистрирано по ЗДДС притежава лек автомобил, който се ползва единствено от собственика за управленски нужди. Могат ли да се признаят за данъчни цели начислените амортизации, платената гражданска отговорност и пълното автокаско, както и разходите за експлоатация на автомобила. За кои разходи трябва да се плати 10% данък и следва ли те да се отнесат в увеличение на финансовия резултат? Какви документи са необходими за признаването на разходите?
Добавена в   ЗКПО

1 отговор


на 08 Март. 2012
Счетоводно начислените разходи за горива и смазочни материали, текущ ремонт и поддръжка, направени във връзка с експлоатацията на лекия автомобил съгласно чл. 26, т. 1 от ЗКПО представляват данъчни постоянни разлики.
Съгласно чл. 204, т. 3 от ЗКПО разходите, свързани с експлоатация на превозни средства, когато с тях се осъществява управленска дейност и са документално обосновани, се облагат с 10% данък върху разходите.
Относно документите за признаване на посочените разходи следва да се позовем на разпоредбата на чл. 10 ал. 6 от ЗКПО, а именно: „документална обоснованост за разходите по чл. 204, т. 1 и 3, обложени с данък върху разходите, е налице и когато те са документирани само с фискална касова бележка от фискално устройство. Разходите по чл. 204, т. 3, обложени с данък върху разходите, се признават за данъчни цели и когато не е издаден пътен лист”.
В тази връзка разходите за амортизация и застраховки не се третират като разходи за експлоатация, поради което те ще се признаят за данъчни цели, само при положение, че са документално обосновани.
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679