Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСЗДДФЛЗКПООтраслово счетоводствоРегистриране на фирмиСчетоводство

Разходи за обект под наем

Здравейте, фирмата ни стопаниства помещение под наем от друго юридическо лице ,за което разбира се получаваме ежемесечно фактура. Интерисувам се имаме ли право да ползваме данъчен кредит за материали закупени за подобрението на помещението под наем / в частност сменихме дограмата на обекта, фактурата е за 2000лв с ДДС./ И вторият ми въпрос е имаме ли право да заведем дограмата като ДМА или направо на разход да я осчетоводяваме . Предварително Ви Благодаря за отговора.
Добавена в   ЗКПО

1 отговор


на 30 Окт. 2013
При определянето дали дадени стопански операции са ремонт или подобрение е от основно значение дали водят до увеличаване на икономическата изгода от наетия (предоставен за ползване) актив. За данъчни цели критерият е посочен в т. 31 и т. 32 §1 на ДР на ЗДДС и чл. 51 ал. 1 т. 3 от ЗКПО. Смяната на дограма би могла да бъде както ремонт, така и подобрение в зависимост от конкретните обстоятелства. Стойността на стопанската операция не е от решаващо значение.

В случай, че се касае за ремонт, той е текущ счетоводен разход в момента на извършването му и е данъчно признат в годината на счетоводното му отчитане. За разходите по ремонта имате право на данъчен кредит, ако използвате наетия актив за облагаеми доставки.

В случай, че се касае за подобрение, се признава счетоводен и данъчен ДНМА със срок на годност обичайно равен на срока на договора (за данъчни цели не повече от 33 1/3% годишна норма, категория VІ). Съществува мнение, че съгласно СС38 в този случай счетоводен актив не следва да се признава (данъчен се признава задължително), тъй като активът не може да бъде изведен от имуществото на предприятието отделно от другите активи и в този смисъл не може да се приеме, че предприятието има контрол върху него. Личното ми мнение съвпада с първото становище за признаване на счетоводен актив.

За целите на ЗДДС безвъзмездното извършване на услуга по подобрение на нает актив е облагаема доставка (чл. 9 ал. 3 т. 3 от ЗДДС) и имате право на данъчен кредит за стоките и услугите по подобрението, ако се използва за облагаеми доставки. Когато подобрението не е предвидено като условие и/или задължение по договора, на датата на връщането на актива с подобрението настъпва данъчно събитие – чл. 25 ал. 3 т. 6 ЗДДС. Данъчната основа се определя по реда на 27 ал. 2 от закона, данъкът се начислява с протокол по чл. 117 от ЗДДС.
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679