Националната агенция по приходите започва годишно приключване от 30-ти декември 2022 г. до 9-ти януари 2023 година.
За успешно годишно счетоводно приключване и изготвяне на ГФО за 2022-ра: Възползвайте се от точните съвети стъпка по стъпка от експерт Христо Досев в новото електронно ръководство „Годишно счетоводно приключване и ГФО 2022“. Вземете го тук >>
Подаването на годишни декларации за облагане на доходите започва на 10.01.2023 година.
На 30.12.2022 г. от 10:00 ч. НАП преустановява плащанията през виртуален ПОС. А след 12:00 ч. се преустановяват и плащанията с дебитни и кредитни карти на ПОС терминали в офисите на Агенцията.
Електронната услуга за подаване на уведомления за трудови договори ще бъде достъпна, но резултатите от обработката на подадените данни ще се изпращат от НАП след 09 януари 2023 г.
Информацията от справки-декларации и документи за регистрираните по ЗДДС лица ще се отрази в справката за задължения и плащания след 09.01.2023 г.
Плащанията на здравни вноски от граждани в периода 31 декември 2022 г. - 09 януари 2023 г ще могат да се извършват само по банков път чрез търговските банки.
Здравноосигурителният статус няма да се актуализира в периода от 1 до 9 януари 2023 г. Ако в този период се плати през търговска банка, то възстановяването на здравни права става в офис на НАП, чрез издаване на удостоверение за непрекъснати здравно-осигурителни права на хартиен носител Следващата актуализация на здравния статус ще бъде на 09 януари 2023 г. и тя ще включва всички данни към тази дата.
Подаването на Декларация образец 7 в периода 31 декември – 09 януари 2022 г. ще може да става чрез електронната услуга с персонален идентификационен код или КЕП, както и на място в офисите на НАП, но подадените данни ще се отразят в системата след 09 януари 2023 г.
Електронните услуги на НАП от 30 декември 2022 г. до 09 януари 2023 г. ще бъдат достъпни, с изключение на:
- електронната услуга за подаване за заявления за регистрация и дерегистрация по ЗДДС;
- електронна услуга „Управление на достъпи и на контактна информация“;
- електронната услуга за подаване на искане за издаване на документ;
- електронната услуга за потвърждаване на издаден персонален идентификационен код (ПИК);
- е-услуга за подаване на заявление за приоритетно плащане на осигурителни вноски, в това число и за допълнително задължително пенсионно осигуряване;
- е-достъп за плащане на задължения за данъци, осигурителни вноски и задължения подлежащи на принудително събиране чрез електронните услуги на НАП.
Източник: Nra.bg
Подаването на годишни декларации за облагане на доходите започва на 10.01.2023 година.
На 30.12.2022 г. от 10:00 ч. НАП преустановява плащанията през виртуален ПОС. А след 12:00 ч. се преустановяват и плащанията с дебитни и кредитни карти на ПОС терминали в офисите на Агенцията.
Електронната услуга за подаване на уведомления за трудови договори ще бъде достъпна, но резултатите от обработката на подадените данни ще се изпращат от НАП след 09 януари 2023 г.
Информацията от справки-декларации и документи за регистрираните по ЗДДС лица ще се отрази в справката за задължения и плащания след 09.01.2023 г.
Плащанията на здравни вноски от граждани в периода 31 декември 2022 г. - 09 януари 2023 г ще могат да се извършват само по банков път чрез търговските банки.
Здравноосигурителният статус няма да се актуализира в периода от 1 до 9 януари 2023 г. Ако в този период се плати през търговска банка, то възстановяването на здравни права става в офис на НАП, чрез издаване на удостоверение за непрекъснати здравно-осигурителни права на хартиен носител Следващата актуализация на здравния статус ще бъде на 09 януари 2023 г. и тя ще включва всички данни към тази дата.
Подаването на Декларация образец 7 в периода 31 декември – 09 януари 2022 г. ще може да става чрез електронната услуга с персонален идентификационен код или КЕП, както и на място в офисите на НАП, но подадените данни ще се отразят в системата след 09 януари 2023 г.
Електронните услуги на НАП от 30 декември 2022 г. до 09 януари 2023 г. ще бъдат достъпни, с изключение на:
- електронната услуга за подаване за заявления за регистрация и дерегистрация по ЗДДС;
- електронна услуга „Управление на достъпи и на контактна информация“;
- електронната услуга за подаване на искане за издаване на документ;
- електронната услуга за потвърждаване на издаден персонален идентификационен код (ПИК);
- е-услуга за подаване на заявление за приоритетно плащане на осигурителни вноски, в това число и за допълнително задължително пенсионно осигуряване;
- е-достъп за плащане на задължения за данъци, осигурителни вноски и задължения подлежащи на принудително събиране чрез електронните услуги на НАП.
Източник: Nra.bg
Свързани статии
Проследени новини
Абонамент за newsletter
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg
за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!
Коментари
0 Коментари