Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСЗДДФЛЗКПООтраслово счетоводствоРегистриране на фирмиСчетоводство

Подобрение на наето помещение

Нашата фирма НЕ Е регистрирана по ДДС, но оборота от облагаеми доставки е малко преди прага от 50 000 лв. Ние извършваме подобрения на наето помещение, който ще бъде за сметка на няколко месечни наема, т.е. ще има бартер. Договора между двете страни е сключен за срок от 5 години с опция за продължение за нови 5 години. В него е записано, че след прекратяване на договора за наем подобренията остават за сметка на наемодателя. Сега ние като наематели ще трябва да издам фактура за подобренията , а наемодателя документ за самия наем. Въпросът ми е сумата от фактурата за подобренията ще се счита ли за оборот на фирмата при евентуална регистрация по ДДС ?
Добавена в   ДДС Наем

2 отговори


на 13 Юни. 2012
Това, че е договорено подобрението да бъде за сметка на наема, прави доставката възмездна. В този бартер ще има две насрещни доставки – една от наемодателя към Вас за наема и друга от Вас към наемодателя за подобрението. Чл. 130 от закона определя, че данъчното събитие за двете доставки възниква по общите правила на закона.

Трябва да се съобразите с чл. 130. "ал.3 Нова - ДВ, бр. 106 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г. Доставката по ал. 1 с по-ранна дата на възникване на данъчно събитие се смята за авансово плащане цялостно или частично по втората доставка.”

Обърнете внимание на чл. 25 ал.4-7, за да определите дали наема няма да се сметне за авансово плащане по вашата доставка и да се наложи да издавате авансови фактури.

На конкретния въпрос дали тази доставка се включва в облагаемия оборот за целите на чл.96 от закона, отговора е - да, включва се.
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
на 13 Юни. 2012
Благодаря Ви !
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679