Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСЗДДФЛЗКПООтраслово счетоводствоРегистриране на фирмиСчетоводство

Ремонт на машина чуждестранен клиент

Българска фирма, регистрирана по ЗДДС, извършва ремонт на машина на фирма, също регистрирана по ДДС, в своята държава. Чуждестранната фирма извършва определена работа в България. Машината се счупва, налага се ремонт, извършен от БГ фирма. Какви фактури следва да се издадат. Една за вложените матриали при ремонта, с начислен ДДС. Втора, за вложения труд по ремонта, без начислен ДДС или една фактура общо за ремонта и вложените материали, без начислен ДДС.
Добавена в   ДДС

2 отговори


на 18 Февр. 2013
В случая е добре да изхождате от условията в договора с клиента. Ако още при договарянето сте били наясно, че при ремонта ще монтирате ваши стоки, трябва да третирате доставката като доставка на стоки с монтаж. Чл.17 ал.4 определя място на изпълнение при доставка на стока, която се монтира или инсталира от или за сметка на доставчика, да е мястото, където се монтира или инсталира стоката. Това означава, че доставката ще е с място на изпълнение в България и ставка 20%.

Ако първоначално е договорен ремонт със стоки на клиента и в последствие клиентът закупи стоки от Вас, тогава ще имате две доставки. Когато фактурирате услугата ремонт е добре да съобразите дали клиента няма постоянен обект в страната. За да бъде определен като постоянен, конкретният обект следва да отговаря на определени изисквания за минимална степен на постоянност, минимален размер и постоянна наличност на човешки и технически ресурси, необходими за целите на извършваните от лицето доставки.В случай, че клиентът има такъв постоянен обект, на който доставяте услугата по чл.21 ал.2, ще се счита, че мястото на доставка е където е този постоянен обект, т.е в страната от което следва ставка 20%. Ако няма такъв постоянен обект в страната, тогава мястото на доставката на услугата ще е там където е установен получателят

Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
на 18 Февр. 2013
В последствие разрах, че става дума за машина, доставена от чуждестранна фирма за БГ клиент. Договор няма сключен. Установило се е, че по машината е необходимо да се извърши ремонт, подмяна на части. Машината остава на територията на България. Чуждестранната фирма няма постоянен обект в България. И аз мисля, че най-веротно трябва да се издаде фактура за труда (без ДДС) и друга фактура за вложените части - с ДДС.
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679