ЕООД е регистрирано в края на септември 2012г., до момента не е осъществявало дейност, даже набирателната сметка в банката все още стои като такава - ЕООД няма разплащателна сметка. Фирмата няма движение на документи. Разходните документи на фирмата са свързани с регистрацията и както и с изработването на печат, до момента не са осчетоводени. Освен подаване на данъчна декларация с нулеви стойности друго нещо необходимо ли е да се направи. И собственика на фирмата дължи ли някакви осигуровки за периода след регистрацията? Благодаря Ви за отговора предварително!
Добавена в
2 отговори
![](https://www.clubschetovodstvo.bg/img/q&a.png)
експерт Eli Marova
отговори на въпрос
на 13 Ян. 2013
Освен Годишна данъчна декларация по чл. 92 (обр. 1010а -за лицата, НЕизвършвали дейност през 2012 г.) от ЗКПО трябва :
- да подадете Декларация за неактивнот в НСИ (Приложение 12)
http://www.nsi.bg/pagebg.php?P=68&SP=714&SSPP=725
- да обявите ГФО в ТР
Осигуровките на собственика се дължат при извършване на дейност на фирмата и съответно полагане на труд от собственика. Ако нямате деклариране на започване на самоосигуряване или договор за управление, не се дължат осигуровки.
- да подадете Декларация за неактивнот в НСИ (Приложение 12)
http://www.nsi.bg/pagebg.php?P=68&SP=714&SSPP=725
- да обявите ГФО в ТР
Осигуровките на собственика се дължат при извършване на дейност на фирмата и съответно полагане на труд от собственика. Ако нямате деклариране на започване на самоосигуряване или договор за управление, не се дължат осигуровки.
![](https://www.clubschetovodstvo.bg/img/q&a.png)
потребител Силвия Димова
отговорина потребителя Eli Marova
на 13 Ян. 2013
Благодаря Ви за съдействието. Успех Ви желая и през новата година!