Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСЗДДФЛЗКПООтраслово счетоводствоРегистриране на фирмиСчетоводство

ДМА

Здравейте.
Общинска фирма е отдала под наем ДМА на общината.Фирмата трябва да възстанови 50 % от наема на общината.Какви счетоводни записвания трябва да се поемат.
Благодаря Ви предварително.
Добавена в   Счетоводство

1 отговор


на 11 Ноем. 2013
Честа практика на общините в България е когато създават търговски дружества да не апортират в капитала недвижими имоти - публична общинска собственост, а да ги отдават за ползване от страна на търговското дружество. В случай, че търговското дружество - 100% общинска собственост, използва недвижимите имоти за целите на своята независима икономическа дейност, то не дължи наем на общината за предоставените му под наем активи. Когато обаче същото търговско дружество отдава под наем на трети лица част от тези недвижими имоти - публична общинска собственост, то дължи възнаграждение на съответната община в размер на 50 на сто от получения от търговското дружество наем по реда на Наредбата за реда за упражняване на собственост върху общинската част от капитала на търговските дружества, приета с решение на съответния Общински съвет, съобразена с нормативните текстове на Закона за общинската собственост и Закона за местното самоуправление и местната администрация. Поради тази причина можем да заключим, че така определеното възнаграждение, което вашето дружество следва да превежда в срок по сметка на общинския бюджет се явява наемната цена, която дължите за предоставените за ползване от страна на общината недвижими имоти - публична общинска собственост. Ето защо по наше мнение тези суми трябва да се отчитат като текущ разход по счетоводна сметка, отчитаща разходите за наеми. Следва обаче да направим уточнение, че разхода за наем не следва да се отчита в момента на изходящия паричен поток, а съобразно счетоводните принципи на текущото начисляване и съпоставимостта между приходите и разходите, да се отразяват като разход в отчетния период, през който вашето дружество (съобразявайки се с приложимите счетоводни стандарти) отчита прихода от преотдаване под наем на недвижимите имоти на трети лица. Ето защо счетоводните операции следва да бъдат две, а именно:
За отразяване на разхода за наем като текущ счетоводен разход
Дебит сметка Разход за външни услуги
аналитична под сметка - разходи за наем
Кредит сметка Задължения към доставчици (Други кредитори)
аналитична под сметка - Община град ...

За отразяване на направеното парично плащане в полза на общината
Дебит сметка Задължения към доставчици (Други кредитори)
аналитична под сметка - Община град ...
Кредит сметка Разплащателна сметка в лева

Поздрави - Христо Досев, д.е.с., регистриран одитор.

Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679