Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСЗДДФЛЗКПООтраслово счетоводствоРегистриране на фирмиСчетоводство

Гаранционен депозит за наем

Имам фактура за гаранционен депозит за наем , на стойността на един наем е и е с начислено ДДС
Как да осчетоводя тази фактура

Добавена в   Счетоводство

2 отговори


на 08 Септ. 2012
В писмо на НАП № 20-19-61 от 04.08.2010 г. - ОТНОСНО: Данъчно третиране по ЗДДС на внесени гаранции по сключени договори за отдаване под наем на недвижим имот, приемат,
НАП приемат, че следва да се третира като авансово плащане по сделката, гаранционен депозит, който не е предоставен по деверителна сметка ("ескроу сметка") и следователно конрегента може да се разпорежда с парите.

Вижте писмото и в съотвествие с това го третирайте като:
- авансово плащане на наемната цена
или
гаранционен депозит, който да стои в разчетна сметка до връщането му или прихващане като неустойка, ако се наложи при неизпълнение на договора.
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
на 09 Септ. 2012
Ако с еприеме за авнсово плащане ... КОЕТО НЕ Е ТАКА !!!!!! при договор ЮЛ , регистирано по ЗДДС - тогава и фактура може да се поиска да се оформи . Гаранцията/ депозита при договора за наем - НЕ Е АВАНС !!!! .ТОВА Е СУМА, КОЯТО ТРЯБВА ДА УДОВОЛЕТВОРИ НАЕМОДАТЕЛЯ, АКО НАЕМОДАТЕЛЯ ВНЕЗАПНО НАПУСНЕ НАЕТОТО ПОМЕЩЕНИЕ И ОСТАВИ НЕУРЕДИН РАЗХОДИ. В договора за наем това / за депозита и неговия характер и т.н. / трябва изрично да е описано! Сумата се отчита в специална сметка за гаранции.
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679