Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСЗДДФЛЗКПООтраслово счетоводствоРегистриране на фирмиСчетоводство

Грешно осчетоводена фактура за покупка

През месец 07/2013 г е осчетоводена фактура за доставка на материали и двамата контрагенти са регистрирани по ЗДДС. През месец 11/2013 се установява , че грешно е генериран доставчика при контирането на фактурата и така е записан в Дн за покупки в стойностите на документа няма грешка , а в наименованието на доставчика и ЕИК . Въпроса ми е как може да се корегира тази грешка в месец 11/2013 година и какви последствия може да последват ?
Благодаря Ви
Добавена в   Счетоводство

1 отговор


на 27 Ноем. 2013
До колкото разбирам, документа е издаден вярно, но само е отразен грешно в дневника. Ако е така, съгласно чл. 126 ал.3 т.2 при неправилно отразени в отчетните регистри документи грешките се поправят като лицето писмено уведоми компетентния орган по приходите, който предприема действия за промяна на задължението на лицето за съответния данъчен период. Тъй като няма да има промяна на задължението за периода, НАП няма да предприема действия, но трябва да уведомите НАП за допуснатата грешка като цитирате периода, объркания доставчик и верния такъв. Уведомяването се извършва в свободен текст и се входира в деловодството. Санкция за грешката няма.

Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679