Здравейте,
искам да сменя счетоводната къща, с която работи фирмата какви документи да им изискам тъй като в началото съм дала документите без да има опис, и как да ги предам на новия счетоводител, в смисъл просто така без документ да ги дам? Ако ги дам после как да докажа че съм представила начални салда, обороти,фактури и т.н.
Благодаря предварително за отговора!
искам да сменя счетоводната къща, с която работи фирмата какви документи да им изискам тъй като в началото съм дала документите без да има опис, и как да ги предам на новия счетоводител, в смисъл просто така без документ да ги дам? Ако ги дам после как да докажа че съм представила начални салда, обороти,фактури и т.н.
Благодаря предварително за отговора!
Добавена в
1 отговор
експерт Павел Йончев
отговори на въпрос
на 01 Авг. 2012
Здравейте,движението на счетоводните документи от момента на тяхното създаване или получаване в предприятието до момента на унищожаването или предаването им съгласно нормативен акт се осъществява по ред,
определен от органа на управление на предприятието - чл.44 от Закона за счетоводството(ЗСч).т.е. трябвало е предварително да съставите правилник за документооборота, в който да са посочени всички изисквания по отношение на
съставянето, формата, движението и съхранението на счетоводната документация.
Приемам, че така наречената от вас "счетоводна къща" е съставителят на финансовите отчети на представляваното от вас предприятие.
В този случай приемането и предаването счетоводната документация към приемника(новия счетоводител) се извършва в присъствието на комисия по ред и начин, определени от вас - чл.45, ал.1 и ал.2 от ЗСч. Описът на документите може да се представи като приемо-предавателен протокол, съставен минимум в два екземпляра, по един за всяка страна.
определен от органа на управление на предприятието - чл.44 от Закона за счетоводството(ЗСч).т.е. трябвало е предварително да съставите правилник за документооборота, в който да са посочени всички изисквания по отношение на
съставянето, формата, движението и съхранението на счетоводната документация.
Приемам, че така наречената от вас "счетоводна къща" е съставителят на финансовите отчети на представляваното от вас предприятие.
В този случай приемането и предаването счетоводната документация към приемника(новия счетоводител) се извършва в присъствието на комисия по ред и начин, определени от вас - чл.45, ал.1 и ал.2 от ЗСч. Описът на документите може да се представи като приемо-предавателен протокол, съставен минимум в два екземпляра, по един за всяка страна.