Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСЗДДФЛЗКПООтраслово счетоводствоРегистриране на фирмиСчетоводство

осчетоводяване авансова покупка на ДМА

Регистрирана съм по ДДС и плащам авансова покупка на ДМА с пълната сума по фактура с основание "ааанс за ...". Доставчикът нямало за пуска фактура при получаване на актива. На какво основание и кога да закрия салдото по сметка 402 пр4 получаването - протоколът за въвеждане в действие на ДМА достатъчена ли е?

2 отговори


на 06 Март. 2023
На основание чл. 79, ал. 8 от ППЗДДС при заплащане на пълната сума по предстояща доставка, се допуска да не се издаде окончателна нулева фактура. При фактическото предаване на актива във владение на Вашето дружество, следва да получите приемо-предавателен протокол (ППП) от доставчика. Положената дата на ППП за приемане от Ваша страна на ДМА-то е датата, която следва да приемем за дата на придобиване на актива, респективно с тази дата да съставите счетоводна операция, която да изразява увеличението на гр. 20 и закриване на салдото по с/ка 402. Освен акта за въвеждане в експлоатация на актива, към набора от документи следва да се добавят ППП при получаване на актива от доставчика, както и заповед от Управителя за въвеждането на актива в експлоатация.
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
на 07 Ноем. 2023
Здравейте, ако става въпрос за две календарни години? Примерно 100% аванс платен за доставка на ДМА през 2023г,сътласно договор , а актива ще се предаде на фирмата с 0-ва фактура и ППП през 2024г. Салдото е по сметка 402, от това следва ли при изготвяне на ГФО сумата да се представя като разходи за придобиване на ДМА , а не като вземане от доставчик.
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679