Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСЗДДФЛЗКПООтраслово счетоводствоРегистриране на фирмиСчетоводство

Подобрение на нает имот

Здравейте, офисът ни е нает от физическо лице. Наложиха се някои подобрения и реконструкции като пребоядисване, смяна на дограма и т.н. Всички те са за сметка на наема. Как документално трябва да се оформи? Фактурите за разходи мога ли да ги осчетоводя във фирмата? Мога ли да ползвам данъчен кредит? Предварително благодаря!

4 отговори


на 10 Юли. 2013
Допустимо е дължимата насрещна престация при договор за бартер да е с предметно изражение и да е различна от законните парични средства.
Когато е налице доставка, по която възнаграждението (изцяло или частично) е определено в стоки или услуги, приема се, че са налице две насрещни доставки, като всеки от доставчиците се смята за продавач на това, което дава, и за купувач на това, което получава - чл. 130, ал.1 от ЗДДС
Доставките се документират по реда на действащото законодателство.
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
на 10 Юли. 2013
По отношение признаването на разходите в данъчен аспект, приложение намира чл.10 от ЗКПО, където е визирано че счетоводен разход се признава за данъчни цели, когато е документално обоснован чрез първичен счетоводен документ по смисъла на Закона за счетоводството, отразяващ вярно стопанската операция. Допустимо е счетоводен разход да се признае за данъчни цели дори когато в първичния счетоводен документ липсва част от изискуемата информация по Закона за счетоводството, при условие че за липсващата информация са налице документи, които я удостоверяват.
Правото на данъчен кредит е свързано с получени стоки или услуги по облагаема доставка и възниква, когато подлежащият на приспадане данък стане изискуем – няма нищо по-различно от обичайните облагаеми доставки свързани с дейността на предприятието.
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
на 10 Юли. 2013
Много Ви благодаря за изчерпателните отговори!
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
на 10 Юли. 2013
Относно правото на приспадане на данъчен кредит.

В случай, че имотът е отдаден под наем за жилище на физическото лице и сте избрали доставката да е освободена на основание чл. 45 ал. 4 от ЗДДС нямате право да данъчен кредит за подобренията на основание чл. 70 ал. 1 т. 1 ЗДДС.
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679