Здравейте, имаме следния казус: имаме две фирми, и двете регистрирани по ЗДДС. Едната наема другата да извърши услуга като подизпълнител - строително ремонтни работи, като за услугата са се договорили да му заплати с машина, която е ДМА, и за коята е ползван данъчен кредит при закупуването.
Имам два въпроса е: може ли да се замени машината за труда?
Трябва ли да се пуснат фактури между двете фирми или протокол за бартер/прихващане - кое е правилно?
Имам два въпроса е: може ли да се замени машината за труда?
Трябва ли да се пуснат фактури между двете фирми или протокол за бартер/прихващане - кое е правилно?
Добавена в
1 отговор

експерт Eli Marova
отговори на въпрос
на 15 Март. 2013
Чл. 130 от ЗДДС гласи, че когато е налице доставка, по която възнаграждението (изцяло или частично) е определено в стоки или услуги, се приема , че са налице две насрещни доставки, като всеки от доставчиците се смята за продавач на това, което дава, и за купувач на това, което получава. Данъчното събитие за доставките възниква по общите правила на закона като доставката с по-ранна дата на възникване на данъчно събитие се смята за авансово плащане (цялостно или частично) по втората доставка. Всичко това означава, че и двете фирми трябва да издадат фактури, а за данъчната основа обърнете внимание на чл.26 ал.7 от закона .