Здравейте! Моля да ми отговорите: Закупен е лек автомобил от магазин. Разходната норма , която е отразена в придружаващите документи не удовлетворява шофьора и директора. Бяха направени няколко замервания / от различни комисии, в т.ч. и от лицинзирана фирма/, но в крайна сметка беше определена и узаконена най-високата норма. Искам да знам законно ли е това и ако не е , то какъв е пътя да достигнем до истината.Ще ви бъда благодарна!! Поздрави : Б.Димитрова
Добавена в
4 отговори
експерт Eli Marova
отговори на въпрос
на 07 Апр. 2013
Разходната норма , която е отразена в придружаващите документи е средна величина, която е измерена при оптимални условия като скорост, равност на пътя, атмосферни условия. При конкретните замервания може да се получат различни резултати заради характера на шофиране и климатични фактори. Замерването обикновено се прави на равен извънградски път и допълнително се завишава при градски условия, планински път и зимни условия. Най-добрия вариант е да се приеме такава норма, която да накара водача да шофира с оптималната скорост за автомобила и да не води до преразход, но от друга страна нормата да не ощетява самия него при засилен градски трафик, планински терен, зимни условия. Трябва да се предвидят проценти завишение на нормата така, че и за двете страни разходната норма да е допустима и реална. Начинът и реда за установяването и изчисляването на разходната норма следва да бъде документиран и утвърден от ръководството на дружеството.
потребител Bonka Dimitrova
отговорина потребителя Eli Marova
на 07 Апр. 2013
Благодаря за бързия отговор, който за съжаление не ме убеждава в истинността и правилността на това. Може би пропуснах да спомена, че става въпрос за служебен автомобил на висше учебно заведение. Наясно съм, че действуващата наредба № 3 е "негласно " отменена, но в случая става въпрос за разлика в нормата от 5,300 /по документи/ до утвърдената при замерването 8,860. Не зная Вие как го възприемате, но аз в никакъв случай не го приемам като "лека корекция" . Съжалявам, че не отговорих в сайта/в който съм регистрирана/, но съм забравила и потребителското си име и паролата. Още веднъж благодаря! С уважение Бонка Димитрова
потребител Bonka Dimitrova
отговорина потребителя Eli Marova
на 07 Апр. 2013
Благодаря за бързия отговор, който за съжаление не ме убеждава в истинността и правилността на това. Може би пропуснах да спомена, че става въпрос за служебен автомобил на висше учебно заведение. Наясно съм, че действуващата наредба № 3 е "негласно " отменена, но в случая става въпрос за разлика в нормата от 5,300 /по документи/ до утвърдената при замерването 8,860. Не зная Вие как го възприемате, но аз в никакъв случай не го приемам като "лека корекция" . Съжалявам, че не отговорих в сайта/в който съм регистрирана/, но съм забравила и потребителското си име и паролата. Още веднъж благодаря! С уважение Бонка Димитрова
експерт Павел Йончев
отговорина потребителя Bonka Dimitrova
на 08 Апр. 2013
Експерт Ели Стефанова, е пояснила кратко и точно практическото приложение на реално действащата нормативна уредба по отношение на нормирането разхода на горива при автомобилите.
Бих си позволил да добавя, че аргументираният фактически разход е най-точният, защото преди всичко стоят неизопачените факти и обстоятелства пред всякакви останали.
Може да се твърди, че автомобила има техническа неизправност при такова отклонение при обичайни условия, при положение че не се установи несъответствие между химическият състав на горивото използвано за тест от производителя и това което вие ползвате.
Бих си позволил да добавя, че аргументираният фактически разход е най-точният, защото преди всичко стоят неизопачените факти и обстоятелства пред всякакви останали.
Може да се твърди, че автомобила има техническа неизправност при такова отклонение при обичайни условия, при положение че не се установи несъответствие между химическият състав на горивото използвано за тест от производителя и това което вие ползвате.