Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСЗДДФЛЗКПООтраслово счетоводствоРегистриране на фирмиСчетоводство

Застраховки

Здравейте! Имам следният казус: Фирмата ми е направила застраховка имущество за 2012 г. на сграда. През зимата покривът протече и бяха нанесени щети. Поискахме от застрахователя обезщетение и той ни плати 1000 лв. Междувременно направихме ремонт на покрива в размер на 2000 лв. Въпросът ми е как да осчетоводя направения разход и получения приход. Благодаря!
Добавена в   Счетоводство

1 отговор


на 19 Май. 2012
За обезщетението по щетата се прилага разпоредбата на т. 4.3, от СС № 8 „Като извънредни статии се представят:
а. балансовата стойност на принудително отчуждените активи;
б. балансовата стойност на отписаните активи и пасиви вследствие на
природни и други бедствия;
в. сумата на получените застрахователни обезщетения" т.е. съответната счетоводна сметка, чрез която отчитате извънредните приходи.

За ремонта на покрива се прилагат следните изисквания по СС № 16:
"Последващи разходи 6.1. С последващите разходи, свързани с отделен материален дълготраен актив, се коригира балансовата стойност на актива, когато е вероятно предприятието да има икономическа изгода над тази от първоначално
оценената стандартна ефективност на съществуващия актив. Всички други
последвали разходи трябва да се признават за разход в периода, през който
са направени.
6.2. Разходите, които водят до подобряване на бъдещите икономически
изгоди, са:
а. изменение на отделен актив, за да се удължи полезният срок на годност
на актива или да се увеличи производителността му;
б. осъвременяване на машинни части, за да се постигне значително
подобряване на качеството на продукцията и/или услугите;
в. разширяване на възможностите за нови продукти и/или нови услуги;
г. въвеждане на нови производствени процеси, които дават възможност за
съкращаване на производствените разходи;
д. икономически по-изгодна промяна във функционалното предназначение на
актива" т.е. преценявате във вашия случай, на база горепосоченото и във връзка с параметрите на ремонта, дали имате текущ разход /външна услуга/ или да увеличение на балансовата стойност на сградата.
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679