Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСЗДДФЛЗКПООтраслово счетоводствоРегистриране на фирмиСчетоводство

ДДС върху рекламни стоки

Българска фирма внася от Китай нова стока на нашия пазар. Поради факта, че стоката е на търговска марка, която не е известна у нас се раздават безплатно малки опаковки като рекламни мостри на различни контрагенти - бъдещи клиенти. Към края на януари 2012 г. общата стойност на раздадените мостри е 3000 лв., като стойността на единица е приблизително 12 лв. Трябва ли фирмата да начисли ДДС върху стойността на разпределените като мостри стоки, като се има предвид, че при вноса е ползвала данъчен кредит за тях?
Поради обстоятелството, че продуктите са раздадени на различни бъдещи клиенти с рекламна цел и тяхната единична цена е незначителна, за българската  фирма няма да възникне задължение да си самоначисли данък за безвъзмездно предоставените стоки.
При тази ситуация следва да се приложи разпоредбата на чл. 6, ал. 4, т. 2 от ЗДДС, където е разписано, че за целите на облагането безвъзмездното предоставяне на стоки с незначителна стойност с рекламна цел или предоставянето на мостри не се счита за възмездна доставка. Определение за „незначителна стойност“ по смисъла на ЗДДС е дадено в т. 9 на §1 от ДР на същия закон, а именно - „Стоки с незначителна стойност и услуги с незначителна стойност са стоките и услугите, чиято пазарна цена е под 30 лв. и доставката им не е част от серия доставки, по които получател е едно и също лице“.
В тази връзка фирмата трябва да разполага с документи, удостоверяващи, че единичната пазарна цена на раздадените мостри е под определения праг от 30 лв., както и че те са предадени на бъдещите клиенти при провеждането на рекламна кампания, като един и същи клиент при това не е получил серия от количества стоки. Най-вероятно документите, с които разполага фирмата са протоколи за раздадените количества и стойността на стоките(мострите), получени от контрагентите – бъдещи клиенти заедно с решение за провеждане на такъв вид маркетингова стратегия. Разбира се необходимо е да е налице пълно съответствие  между посочените количества и направените счетоводни статии за разходваните материални запаси.

Абонамент за newsletter

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

Коментари

0 Коментари

Внимание: За да публикувате коментар, моля, отговорете правилно на въпроса!

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679