Фирма извършва транспортни услуги на територията на страната и Европейския съюз. Работи с много чуждестранни клиенти, регистрирани по ДДС.
В началото на 2015 год. един от клиентите в Холандия извършва смяна на своето име, за което уведомява българската фирма, но не я уведомява, че ще бъде сменен и номерът му по ДДС.
За периода от 01.04.2015 до 31.01.2016 год. българската фирма продължава да издава фактури със смененото вече име, но със стария ДДС номер, тъй като няма информация за смяната му. Холандският клиент не реагира на така издадените фактури. При извършена проверка от органи по приходите през м. 02.2016 се установява, че посоченият във фактурите ДДС номер е невалиден. След проведена кореспонденция с получателя същият удостоверява, че фактурите, издадени от българската фирма, са получени и заведени в техните счетоводни регистри и съответно обложени по ДДС. Предоставени на българската фирма биват препис от акт за промяна на устава на дружеството относно промяната на името на холандската фирма, както и документи за дерегистрация по ДДС на фирмата със старото име и ДДС номер, и документ за регистрация на фирмата с новото име и нов ДДС номер.
1. Какви действия следва да се предприемат, за да се спазят изискванията на ЗДДС и ППЗДДС за удостоверяване на доставките, предвид големия брой на издадените фактури и при условие че българската фирма притежава необходимите документи, доказващи смяната на името на фирмата?
2. Как да се извърши корекция на фактурите, издадени с грешния ДДС номер, и как да се отразят в данъчните документи?
Отговор на така поставените въпроси дава експерт Ели Марова:
"Съгласно чл. 116. ал.1 от ЗДДС погрешно съставени или поправени документи се анулират и се издават нови. В случая фирмата е издала погрешно съставени документи, затова следва те да се анулират и да се издадат нови с верните данни на клиента. Тъй като чл. 115, ал. 10 от ППЗДДС определя, че корекции във VIES декларацията може да станат само по реда на чл. 126, ал. 2 и ал. 3, т. 1 от закона, за фирмата ще е необходимо да въведе анулираните фактури /към грешния VAT номер/ със знак минус и всички нови фактури /към верния VAT номер/ със знак плюс във VIES декларацията през периода на откриване на грешката. Това е..."
Пълното решение на казуса четете в CD Антиглоби: 77 решения за счетоводство, данъци и ТРЗ, които ще спасят фирмата Ви.
Свързани статии
Проследени новини
Абонамент за newsletter
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg
за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!
Коментари
3 Коментари