Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСЗДДФЛЗКПООтраслово счетоводствоРегистриране на фирмиСчетоводство

декларация по чл.55 от ЗДДФЛ

Здрвейте,

Бих желала да попитам как се попълва декларация по чл.55 от фирма, изплатила доходи от наем на ФЛ, когато:
- договорът за наем е сключен през м.02.2013 и реално има плащане на наем само за два месеца - първо тримесечие ли отбелязваме в декларацията?
- когато плащаме наем два пъти в годината за по 6 месеца/така е уговорено в договора/ - примерно един път през месец май и един път през месец ноември. Кога се подава декларацията и какъв период се попълва в нея?

Благодаря предварително
Добавена в   ЗДДФЛ

2 отговори


на 09 Апр. 2013
Чл. 11 ал.1 от ЗДДФЛ определя, че ако не е предвидено друго в закона, доходът се смята за придобит на датата на плащането при плащане в брой, заверяването на сметката на получателя на дохода или получаването на чека при безналично плащане и при получаването на престацията - за непаричен доход. Член 44 ал.4 задължава платецът на дохода от наем или друго възмездно предоставяне за ползване на права или имущество, който е предприятие или самоосигуряващо се лице, да определи размера на данъка и да го удържи при изплащането му. От друга страна чл.65 ал.12 от закона определя, че данъкът, който предприятията и самоосигуряващите се лица - платци на доходи, са задължени да удържат по чл. 43, ал. 4 и чл. 44, ал. 4, се внася в срок до края на месеца, следващ тримесечието на придобиване на дохода, като за доходи, придобити през четвъртото тримесечие на данъчната година, не се удържа и внася авансов данък.

След като имате плащане на наем през първото тримесечие, удържате , внасяте и декларирате за първото тримесечие. Важното в случая е кога е придобит дохода, т.е в кое тримесечие и него посочвате в декларацията.
Ако плащате през ноември, на основание чл.65 ал.12 от закона няма да удържате, внасяте и декларирате такъв.

Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
на 09 Апр. 2013
Много Ви благодаря за изчерпателния и компетентен отговор
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679