Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСЗДДФЛЗКПООтраслово счетоводствоРегистриране на фирмиСчетоводство

Разходи за реклама

Здарвейте!
Как би следвало да се третират по реда на ЗКПО и ЗДДС следните разходи: тестери на козметични продукти, които се закупуват от българско ЮЛ, но са произведени от ЮЛ от ЕС. Тестерите се предостаявт безплатно на клиентите-търговци на българското дружество (то е официален вносител и дистрибутор на тези продукти), с цел рекламиране и популяризиране на предлаганите продукти? Етикетът, който се поставя на продуктите от българско дружество е съгл. Закона за защита на протребителите- описание на продукта на български и данни за вносителя.
Добавена в   ЗКПО

1 отговор


на 31 Май. 2014
Според чл. 6, ал. 4, т. 2 от ЗДДС безвъзмездното предоставяне на стока с незначителна стойност с рекламна цел или при предоставяне на мостри, не е приравнено на възмездна доставка на стока. По дефиницията на ЗДДС "стоки с незначителна стойност" и "услуги с незначителна стойност" са стоките или услугите, чиято пазарна цена е под 30 лв. и доставката им не е част от серия доставки, по които получател е едно и също лице. Предвид чл.2, т.2 от ЗДДС обект на облагане с данък върху добавената стойност е всяко възмездно вътреобщностно придобиване с място на изпълнение на територията на страната, извършено от регистрирано по този закон лице или от лице, за което е възникнало задължение за регистрация. Следователно в случаите, в които липсва възмездност (насрещна престация), представляваща цена или възнаграждение платено или дължимо на доставчика, определено в пари, стоки или в услуги не се начислява данък върху добавената стойност.

„Получаването на стоки при безвъзмездни доставки, приравнени на възмездни – аналогични на хипотезите на чл. 6, ал. 3, т. 2 от ЗДДС, не представлява ВОП, независимо че са налице останалите характеристики на режима. В случая липсва една от същностните характеристики на режима – възмездността и липсва изрична норма, която да приравнява такива безвъзмездни придобивания на ВОП. В тази връзка безвъзмездното ВОП на стоки не подлежи на облагане (например безвъзмездно получени стоки, като рекламни материали, мостри, дарения и т. н.). В тези случаи не е налице и ВОД за доставчика, т. е. при несъответствие, установено чрез VIES, следва да се обмени информация с другата държава-членка.”*

*Писмо, НАП, № 91-00-241 от 04.06.2009 г. относно правна регламентация на вътреобщностното придобиване (ВОП) по чл. 13, ал. 1, ал. 3 и ал. 6 от Закона за данък върху добавената стойност
Гласувайте отговор 0 Оценявам този отговор 0 Не съм доволен от този отговор
Отговори
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679