Здравейте,
Закупили сме мотокар със стойност над прага на същественост - към коя категория данъчно амортизируеми активи следва да се заведе?
Благодаря предварително.
Закупили сме мотокар със стойност над прага на същественост - към коя категория данъчно амортизируеми активи следва да се заведе?
Благодаря предварително.
Добавена в
2 отговори
експерт Павел Йончев
отговори на въпрос
на 05 Юли. 2013
По смисъла на § 6, т.16 от ДР на Закона за движение по пътищата, "самоходна машина" е съоръжение или машина, предназначена за извършване на специфични дейности и движеща се или придвижвана по пътищата само по изключение. Такива са: електрокарите, МОТОКАРИТЕ и самоходната земеделска и горска техника по смисъла на § 1, т. 12 от допълнителните разпоредби на Закона за регистрация и контрол на земеделската и горската техника, строителните машини, верижните специални и верижните бронирани машини от Българската армия и Министерството на вътрешните работи и други подобни.
"Автомобил" е недвуколесно безрелсово моторно превозно средство, което се използва за превозване на пътници и товари или за теглене на други пътни превозни средства. Към автомобилите се приравняват и тролейбусите. В зависимост от предназначението си автомобилите биват:
а) леки - за превозване на пътници, в които броят на местата за сядане без мястото на водача не превишава 8;
б) товарни - за превозване на товари и/или за теглене на ремарке;
в) автобуси - за превозване на пътници с повече от 8 места за сядане без мястото на водача;
г) специални - с постоянно монтирана апаратура, съоръжения или машини, които не позволяват използването им за други цели - § 6, т.16 от ДР на закона.
Според ЕКОС, мотокарите с код 050200401 са транспортни средства, което означава, че не са машини.
Предвид горните определения, мотокарът не е автомобил, защото е посочен изрично като „самоходна машина” и не е приравнен с автомобилите, какъвто е случаят с тролейбусите.
Моето предложение е, в конкретният случай да се ползва категорията, регламентирана чрез чл.55, ал.1, т.3 от ЗКПО, а именно - категория III - транспортни средства, без автомобили; покритие на пътища и на самолетни писти.
Когато мотокарите са пренадзначени преимуществено за дейности, РАЗЛИЧНИ ОТ ПРЕВОЗ НА ТОВАРИ, те не могат да се определят като транспортни средства по чл. 55, ал. 1, т. 3 от ЗКПО, а се разпределят в категория ІІ – машини, производствено оборудване, апаратура - чл. 55, ал. 1, т. 2 от ЗКПО
"Автомобил" е недвуколесно безрелсово моторно превозно средство, което се използва за превозване на пътници и товари или за теглене на други пътни превозни средства. Към автомобилите се приравняват и тролейбусите. В зависимост от предназначението си автомобилите биват:
а) леки - за превозване на пътници, в които броят на местата за сядане без мястото на водача не превишава 8;
б) товарни - за превозване на товари и/или за теглене на ремарке;
в) автобуси - за превозване на пътници с повече от 8 места за сядане без мястото на водача;
г) специални - с постоянно монтирана апаратура, съоръжения или машини, които не позволяват използването им за други цели - § 6, т.16 от ДР на закона.
Според ЕКОС, мотокарите с код 050200401 са транспортни средства, което означава, че не са машини.
Предвид горните определения, мотокарът не е автомобил, защото е посочен изрично като „самоходна машина” и не е приравнен с автомобилите, какъвто е случаят с тролейбусите.
Моето предложение е, в конкретният случай да се ползва категорията, регламентирана чрез чл.55, ал.1, т.3 от ЗКПО, а именно - категория III - транспортни средства, без автомобили; покритие на пътища и на самолетни писти.
Когато мотокарите са пренадзначени преимуществено за дейности, РАЗЛИЧНИ ОТ ПРЕВОЗ НА ТОВАРИ, те не могат да се определят като транспортни средства по чл. 55, ал. 1, т. 3 от ЗКПО, а се разпределят в категория ІІ – машини, производствено оборудване, апаратура - чл. 55, ал. 1, т. 2 от ЗКПО
потребител Криси Иванова
отговорина потребителя Павел Йончев
на 06 Юли. 2013
Благодаря