Електронният портал на НАП е обновен и в него вече функционират повече от 160 услуги, достъпни до потребителите.
За по-малко от месец НАП стартира нови 6 услуги, първата от които се отнася до хазартните оператори. От 4-ти януари те вече могат да декларират електронно основата, върху която се начислява държавна такса чрез „Декларация по чл. 30, ал. 8 от Закона за хазарта“.
Специално за улеснение на потребителите, регистрирани по специалните режими извън Съюза, в Съюза и за дистанционни продажби на стоки от трети страни, НАП създаде 3 нови услуги: „Справка за плащания по данъчен период“, „Справка за плащания по дата на плащането“ и „Справка за плащания по държава на потребление“.
От 10 януари 2022 г. потребителите вече могат да подават и онлайн Искане за издаване на удостоверение относно приложимо законодателство в областта на социалната сигурност, което се прилага по отношение на притежателя (удостоверение А1), както и уведомление. Услугата е достъпна в „Удостоверения и копия на документи“ в е-портала на агенцията.
А най-новата онлайн услуга на НАП е „Приемане на искане за прихващане или възстановяване на надвнесени суми“. Чрез нея потребителите могат да подават онлайн искане за възстановяване или прихващане на надвнесени суми. Освен това, услугата дава възможност за попълването на данни във формуляра, както и прилагането на документи към него. Дава се възможност за избор на надвнесените суми, които може да бъдат прихванати/възстановени - ДДС, корпоративен и други данъци по ЗКПО, данък върху доходите на физическите лица, осигурителни вноски за ДОО/НЗОК/ДЗПО, принудително събрани публични вземания, вкл. глоби, имуществени санкции и др.
Електронните услуги на НАП спестяват административни разходи на бизнеса и гражданите за над 300 млн. лв. годишно.
Източник: Nra.bg
Специално за улеснение на потребителите, регистрирани по специалните режими извън Съюза, в Съюза и за дистанционни продажби на стоки от трети страни, НАП създаде 3 нови услуги: „Справка за плащания по данъчен период“, „Справка за плащания по дата на плащането“ и „Справка за плащания по държава на потребление“.
От 10 януари 2022 г. потребителите вече могат да подават и онлайн Искане за издаване на удостоверение относно приложимо законодателство в областта на социалната сигурност, което се прилага по отношение на притежателя (удостоверение А1), както и уведомление. Услугата е достъпна в „Удостоверения и копия на документи“ в е-портала на агенцията.
А най-новата онлайн услуга на НАП е „Приемане на искане за прихващане или възстановяване на надвнесени суми“. Чрез нея потребителите могат да подават онлайн искане за възстановяване или прихващане на надвнесени суми. Освен това, услугата дава възможност за попълването на данни във формуляра, както и прилагането на документи към него. Дава се възможност за избор на надвнесените суми, които може да бъдат прихванати/възстановени - ДДС, корпоративен и други данъци по ЗКПО, данък върху доходите на физическите лица, осигурителни вноски за ДОО/НЗОК/ДЗПО, принудително събрани публични вземания, вкл. глоби, имуществени санкции и др.
Електронните услуги на НАП спестяват административни разходи на бизнеса и гражданите за над 300 млн. лв. годишно.
Източник: Nra.bg
Свързани статии
Проследени новини
Абонамент за newsletter
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg
за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!
Коментари
0 Коментари