Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСЗДДФЛЗКПООтраслово счетоводствоРегистриране на фирмиСчетоводство

Годишно приключване в НАП oт 29 декември до 5 януари

В периода от 29 декември 2023 г. до 05 януари 2024 г. в НАП ще се извършват дейности, свързани  с процесите по годишно приключване за 2023 г. и конфигуриране на информационните системи за работа през 2024 г.
Вземете настолен данъчно-осигурителен календар за 2024 година от тук >>>
 
Физически лица, които подават годишна декларация за облагане на доходите, могат да го направят чрез електронната услуга на НАП със стартирането на кампанията от 10.01.2024 г. В същия ден започва и подаването на декларациите на хартиен носител в офисите на НАП.
 
На 29.12.2023 г. в 10:00 часа се прекратява възможността да се извършват плащания през виртуален ПОС на НАП.
 
Подаване на декларации за облагане с корпоративни данъци чрез електронната услуга ще започне на 01.03.2024 г.
 
Електронната услуга за подаване на уведомления за трудови договори ще бъде достъпна, но резултатите от обработката на подадените данни ще се изпращат от НАП след 05 януари 2024 г. Справочната информация в този период ще е актуална към 31.12.2023 г.  За тези обстоятелства е уведомена Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“.
 
Регистрирани лица по ЗДДС, подаващи справки-декларации и документи, ще могат да подават справки-декларации и VIES-декларации по ЗДДС чрез е-услугата на НАП, като информацията ще се отрази в справката за задълженията и плащанията след 05.01.2024 г.
 
Плащанията на здравни вноски от граждани в периода 31 декември 2023 г. - 05 януари 2024 г ще могат да се извършват само по банков път чрез търговските банки.
 
Здравноосигурителният статус няма да се актуализира в периода от 1 до 5 януари 2024 г. Ако в този период се плати през търговска банка, то възстановяването на здравни права става в офис на НАП, чрез издаване на удостоверение за непрекъснати здравно-осигурителни права на хартиен носител Следващата актуализация на здравния статус ще бъде на 05 януари 2024 г. и тя ще включва всички данни към тази дата.
 
Подаването на Декларация образец 7 в периода 31 декември – 05 януари 2024 г.  ще може да става чрез електронната услуга с персонален идентификационен код или КЕП, както и на място в офисите на НАП, но подадените данни ще се отразят в системата след 05 януари 2024 г.
В периода от 29 декември 2024 г. до 05 януари 2024 г. физическите и юридическите лица ще имат достъп до всички електронни услуги, предоставяни от НАП, със следните изключения:
 
- За посочения период няма да е достъпна електронната услуга за подаване за заявления за регистрация и дерегистрация по ЗДДС. Тези документи ще се подават само на хартиен носител в офис на НАП по регистрация;
- няма да може да се извършва промяна на имейл и телефон за контакт с НАП през новата електронна услуга „Управление на достъпи и на контактна информация“;
- няма да е достъпна електронната услуга за подаване на искане за издаване на документ;
- няма да е достъпна електронната услуга за потвърждаване на издаден персонален идентификационен код (ПИК);
- няма да има възможност за подаване на заявление за приоритетно плащане на осигурителни вноски, в това число и за допълнително задължително пенсионно осигуряване.
- няма да има възможност за плащане на задължения за данъци, осигурителни вноски и задължения подлежащи на принудително събиране чрез електронните услуги на НАП.
 
Допълнителна информация може да се получи на сайта на приходната агенция: https://nra.bg/  или на телефона на Информационния център на НАП: 0700 18 700 /на цена, съобразно тарифата на съответния оператор/.
 
Източник: Nra.bg

Абонамент за newsletter

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

Коментари

0 Коментари

Внимание: За да публикувате коментар, моля, отговорете правилно на въпроса!

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679