От НАП напомнят, че потребителите имат право да задържат плащане преди да получат касовата си бележка.
Клиентите имат това право, след като беше направена промяна в ЗДДС (в сила от 01.01.2024 г.) с цел противодействие укриването на приходи и на нелоялната конкуренция, както и гарантирането на потребителските права.
В следващите месеци предстои лятната кампания на НАП с цел контрол дали се спазват изискванията при издаването на платежен документ.
За летния сезон на 2023 г. само по черноморските ни курорти НАП е установила близо 1700 нарушения, от които 433 са неиздаване на фискален бон, 30 са за липса на фискално устройство и 362 за несъответствие между сумите, маркирани на касовия апарат и наличностите в касата. Фискалните инспектори са съставили над 1350 акта за установяване на нарушение, като 280 обекта са били запечатани. Най-често не се издават касови бележки при заплащане на атракциони, в заведения за бързо хранене, ресторанти, барове и др.
С промяната в ЗДДС се дава възможност на гражданите да защитят потребителските си права, да противодействат на укриването на приходи от страна на некоректни търговци, както и да станат гарант за лоялна конкуренция. Платежният документ дава възможност на клиентите да защитят правата си, ако закупената стока се окаже дефектна или опасна, напомнят още от НАП. Касовата бележка е необходима и за замяна или връщане на закупен артикул.
Ако въпреки задържане на плащането, търговецът не издаде фискален бон или издадената касова бележка се окаже фалшива, потребители могат да подадат сигнал в НАП на телефоните на Информационния център на приходната агенция.
източник: nra.bg
Свързани статии
Проследени новини
Абонамент за newsletter
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg
за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!
Коментари
0 Коментари