Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСЗДДФЛЗКПООтраслово счетоводствоРегистриране на фирмиСчетоводство

Доставки на ИКТ услуги - счетоводни записи и допълнителни сметки в сметкоплана

Ваучерната схема за предоставяне на услуги за ИКТ на МСП цели осигуряване на подкрепа за първо ниво „Компютъризация“ и второ ниво „Свързаност“ на дигитализация на компаниите от всички сектори на икономиката. Средствата са насочени към МСП от всички сектори на българската икономика, с изключение на тези, които са обхванати от мярка „Tехнологична модернизация“, и тези, които се финансират чрез други програми сектор А Селско, горско и рибно стопанство, сектор В Добивна промишленост, сектор F Строителство, сектори Образование и Социална дейност.

 
Кандидатстването по схемата се осъществява онлайн чрез ИСУН с КЕП. Въпросът е какви са счетоводните дейности, които трябва да изпълните, след като Вашето дружество е одобрено по програмата.
 
Именно тази тема разглежда днешната статия. В експертно решение от книгата „Двойно ръководство: ТРЗ и счетоводство“ ще получите необходимата информация и съвети относно счетоводното записване на получената безвъзмездна финансова помощ по ваучерна схема за предоставяне на услуги за ИКТ на МСП.
 
Ето и цял казус с решение по темата:
 
Въпрос: Избрани сме за доставчик на ИКТ услуги по програма BG16RFOP002-2.083 - Ваучерна схема. Не ми е много ясна тази схема, а и никъде не намерих ясна и конкретна информация. Единственото, което сме направили досега, е, че сме издали фактура за 20 000 лв. + 4000 лв. ДДС към получателя на ваучера - фирма Х ООД. Те ще ни платят ДДС-то, а остатъкът ще ни бъде преведен от съответната институция, която осребрява ваучерите. Какви трябва да бъдат следващите стопански операции? Трябва ли да създадем допълнителни сметки в Сметкоплана само за тази програма?
 
Отговор на въпроса даде експерт Алиция Профирова:
 
Програмата BG16RFOP002-2.083 е програма, която по своя начин на реализиране и отчитане се отличава съществено от други Европейски програми. Съгласно условията на тази програма се предоставя безвъзмездна финансова помощ по ваучерна схема за предоставяне на услуги за информационни и комуникационни технологии на малки и средни предприятия. При тази схема пред управляващия орган се отчитат както предприятието кандидат за помощта, така и избрания изпълнител на ИКТ услугата, като всеки един има свой профил, чрез който отчита проекта.
 
Видно от Вашия въпрос предприятието получател на безвъзмездната помощ е регистрирано по ЗДДС, поради което начисленият от Вас данък не се явява допустим разход по програмата и предприятието следва да го заплати директно на Вашата фирма. Програмата предвижда само един вид плащане по одобрения проект – еднократно след окончателното изпълнение на услугата. За да получите одобрените средства, следва Вие да отчетете през Вашия профил изпълнението, като представите всички предвидени за целта документи съгласно одобрените от Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия правила за изпълнение. Там не е предвидено да представяте Ваши счетоводни записи, а само ако е приложимо по одобрения проект, счетоводни записи от предприятието получател по ваучера – подточка 6 на т. 2 на Правилата за изпълнение.
 
Въпреки че това не е предвидено по правилата на програмата, е добре въпреки всичко да направите съответна аналитичност към счетоводните сметки по програмата. Във въпроса Ви не е уточнено към кой момент сте издали фактурата – след окончателното завършване работата по проекта или в някакъв момент, предхождащ завършването му.
 
Ако сте издали фактурата след завършване на работата по проекта и предстои неговото отчитане, то сумата от 20 000.00 лева се явява Ваш приход към този момент и последващи операции не следва да има – просто след получаване на плащането ще закриете вземането. Ако сте издали фактурата към момент, предхождащ завършване на работата по проекта, то отново имате вземане, но сумата от 20 000.00 следва да отнесете по сметка Приходи за бъдещи периоди и да признаете прихода след завършване и приемане на работата по проекта.
 
Източник: „Двойно ръководство: ТРЗ и счетоводство“. За още готови счетоводни, ДДС и ТРЗ решения, вземете ръководството от тук >>

Абонамент за newsletter

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

Коментари

0 Коментари

Внимание: За да публикувате коментар, моля, отговорете правилно на въпроса!

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679