Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСЗДДФЛЗКПООтраслово счетоводствоРегистриране на фирмиСчетоводство

Осчетоводяване за разходи по плащане във връзка с етажна собственост

Как правилно да осчетоводите разходите на фирмата - когато се отнасят до плащане във връзка с етажна собственост или когато са за придобиване на ДМА в сметка 613, или пък за ремонтиране на закупен имот с предстоящо отдаване под наем?  >>> Получете цели 107 готови актуални експертни решения за счетоводно отчитане и данъчно третиране на разходите на фирмата с най-новото експертно издание “Разходите на фирмата - сборник с решения на казуси”. Вземете книгата от тук >>
Въпрос: Фирма е собственик на недвижими имоти в блок с етажна собственост. Съгласно общото събрание трябва да плащаме сума за всеки имот за фонд ремонт. Фирмата домоуправител ни пише на имейла на месечна база и заплащаме по банков път. Как осчетоводяваме тези пари: като разчет или директен разход?
 
Отговор на въпроса даде експерт Христо Досев, д.е.с.:

 
Собствениците на апартаменти в сграда са задължени да плащат определените с решение на общото събрание на живущите такси за текущи разходи и за капиталови ремонти. Таксата напълно отговаря на определението за разход по смисъла на Общите разпоредби към НСС, поради което предприятието следва да я отчита като текущ разход в момента на нейното възникване.
 
Ако например съответната такса е дължима към 31.12.2023 година, но реално предприятието я е заплатило на 10.02.2024 година, спазвайки принципа на текущото начисляване, платената сума следва да се отчете като текущ разход за периода, за който се отнася, а именно за финансовата 2023 година, без да се взема предвид изходящия паричен поток, който е осъществен през следващия отчетен период – 2024 година.
 
 
Източник: “Разходите на фирмата - сборник с решения на казуси”. Вземете книгата от тук >>
 

Абонамент за newsletter

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

Коментари

0 Коментари

Внимание: За да публикувате коментар, моля, отговорете правилно на въпроса!

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679