Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСЗДДФЛЗКПООтраслово счетоводствоРегистриране на фирмиСчетоводство

Отчитане на онлайн продажби при прилагане на алтернативния режим

Как да отчетете онлайн продажби на дружеството при прилагане на алтернативния режим – вижте цяло експертно решение в настоящата статия.

Експертното решение е част от „ДДС наръчник 2021“. За още актуални решения на казуси по ДДС, ВОД и ВОП, дистанционни продажби, OSS, протокол по чл. 117 и др., вземете наръчника от тук >>
 
Въпрос: Фирмата ни решава да се занимава с електронна търговия и е избрала да прилага алтернативния режим за отчитане на продажби. Подали сме информация в НАП и сме получили уникален идентификационен номер на електронния си магазин. За май сме подали в НАП стандартизиран одиторски файл за извършените продажби, не се извършват продажби на стоки, а само на услуги. Как счетоводно да отчитаме продажбите? Какви документи трябва да съставя фирмата за продажбите клиентите са физически лица? Отделно приходът от продажбите се води във виртуална банкова сметката, за която получаваме банкови извлечения. От там се вижда всеки месец какъв е приходът. От там ли да вземаме информацията за счетоводството? Този приход трябва ли да се включва в дневника за продажби, когато подаваме справка-декларацията по ДДС или е достатъчен този файл, който подаваме в НАП до 15-то число на месеца? И когато за месеца няма продажби, трябва ли пак да се подава в НАП файл за нулеви продажби? Да уточня, че фирмата има основен предмет на дейност - Монтаж на алуминиева и ПВЦ дограма, за което си подаваме всеки месец справка-декларация по ДДС.
 
Отговор на въпроса даде експерт Ели Марова:
 
ЗДДС позволява да не се издават фактури за доставки, по които получатели са данъчно незадължени физически лица /чл. 113, ал. 3, т. 1/. Всички доставки, за които не се издава фактура, трябва да се включат в отчета за извършените продажби, съгласно чл. 119 от Закона. Чл. 112 от ППЗДДС определя изискванията за съдържанието и отразяването на отчета за извършените продажби.
 
Стандартизираният одиторски файл по приложение № 38, който подавате към НАП, замества отчетите, които НАП получава от касовите апарати. Този файл не отменя задължението Ви да отразите продажбите в дневника за продажби по ДДС.
 
Съгласно чл. 52т, ал. 2 от Наредба Н-18 сте длъжни за всеки календарен месец да подавате към НАП стандартизиран одиторски файл съгласно приложение № 38, съдържащ информация за направените в електронния магазин поръчки, по които са извършени доставки на стоки/ услуги през месеца. Дори ако нямате продажби за месеца, трябва да подадете одиторския файл с нулеви продажби.
 
Тъй като става дума за услуги, а не за стоки, данъчното събитие ще се определи, съгласно чл. 25, ал. 2 от Закона, а не ал. 3 и данъчното събитие ще възникне на датата, на която услугата е извършена. Чл. 25, ал. 7 от Закона определя, че когато преди да е възникнало данъчно събитие по ал. 2, 3 и 4, се извърши цялостно или частично авансово плащане по доставка, данъкът става изискуем при получаване на плащането (за размера на плащането), с изключение на получено плащане във връзка с вътреобщностна доставка. В тези случаи се приема, че данъкът е включен в размера на извършеното плащане. Ето защо за услугите, които са платени, но не са извършени, данъкът става изискуем на датата на плащането и трябва да ги включите в отчета за продажби по чл. 119 в месеца на постъпване на плащането.
 
В дневника за продажби не се включват доставките на услуги, които са декларирани по системата OSS, ако сте регистрирани по чл. 156 от Закона.
 
 
Източник: „ДДС наръчник 2021“. Вземете книгата тук >>

Абонамент за newsletter

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

Коментари

1 Коментари

Внимание: За да публикувате коментар, моля, отговорете правилно на въпроса!

Лозанова 04 Ноем. 2022
В случай, че няма направени поръчки и извършени продажби от електронен магазин за календарен месец не се подава стандартизиран одиторски файл.
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679