Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСЗДДФЛЗКПООтраслово счетоводствоРегистриране на фирмиСчетоводство

Имейли от НАП за некоректно подадени данни по ЗДДС

Националната агенция за приходите (НАП) е изпратила известия по електронна поща на над 5000 фирми, в които ги уведомява за неправилно попълнени данни по Закона за данък върху добавената стойност (ЗДДС). До 22 май тези дружества ще получат имейли, в които се посочват установени несъответствия в отчетните им дневници. Целта на НАП е да подтикне фирмите да направят повторна проверка на предоставената от тях информация и, ако е нужно, да я коригират според установения ред за поправка на данни по ЗДДС.
В края на 2024 г. приходната администрация въведе нова дигитална услуга – „Информация за разминавания в регистрите по ЗДДС за покупки и продажби“, която дава възможност на данъчно задължените лица сами да следят за грешки в подадените данни. Чрез този онлайн инструмент фирмите могат лесно да анализират своите отчетни регистри и да преценят дали има нужда от промени както в дневниците по ЗДДС, така и в съпътстващите данни от годишните корпоративни данъчни декларации или декларациите на едноличните търговци.
 
При наличие на въпроси или нужда от допълнителни разяснения, НАП съветва да се направи консултация в най-близкия офис на агенцията.
 
„Следваме подход на сътрудничество с бизнеса, като ги информираме за открити неточности и предоставяме лесни начини за тяхното отстраняване. Новата електронна услуга значително улеснява проверката на данни и много от фирмите реагират навременно и отговорно“, коментира Пламен Димитров, директор на дирекция „Контрол“ в НАП.
 
Ако обаче компаниите не предприемат действия за корекция, въпреки че са били уведомени за проблемите, приходната администрация ще инициира контролни проверки, за да провери спазването на действащото данъчно законодателство.

източник: nra.bg

Абонамент за newsletter

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

Коментари

0 Коментари

Внимание: За да публикувате коментар, моля, отговорете правилно на въпроса!

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679