Считано от 1 януари 2026 г., около 460 предприятия ще бъдат длъжни, на основание чл. 71з от ДОПК, да изпращат своите отчетни данни към приходната администрация в предвидения унифициран електронен формат.
В резултат на проведените обществени консултации и получените конструктивни коментари, към заповедта са добавени три примерни XML файла – месечен, годишен и при подаване при поискване, които да улеснят бизнеса при подготовката на отчетите. Допълнително, в приложенията са включени подробни указания и разяснения относно начина на попълване на данните във файловете.
НАП подчертава, че подлежащата на включване информация в SAF-T се базира изцяло на счетоводните данни, с които фирмите вече разполагат. Агенцията препоръчва на засегнатите дружества да се запознаят с публикуваните документи и насоки своевременно.
В стремеж към засилване на данъчната дисциплина и по-голяма прозрачност в отношенията между приходната администрация и бизнеса, НАП предоставя възможност за задаване на въпроси по темата на имейл адрес: saf_t_bg@nra.bg. Най-често задаваните въпроси и техните отговори ще бъдат публикувани в специална секция на интернет страницата на НАП.
Припомняме, че агенцията вече е информирала с официални писма предприятията, които ще попадат в обхвата на новото изискване, като от тях се очаква да предприемат своевременни действия, за да гарантират изпълнението на задължението за генериране и подаване на SAF-T файл.
Източник: nra.bg
Свързани статии
Проследени новини
Абонамент за newsletter
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg
за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!
Коментари
0 Коментари