Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСЗДДФЛЗКПООтраслово счетоводствоРегистриране на фирмиСчетоводство

Проверка на задълженията преди продажба на имущество

Преди да се пристъпи към продажба на имот или моторно превозно средство, е препоръчително продавачът да направи справка за евентуални задължения към Националната агенция за приходите (НАП). Така може да се избегне забавяне или осуетяване на сделката при нотариуса. Проверка за дългове и тяхното погасяване могат да се извършат лесно чрез електронната услуга на НАП – „Справка за задължения с възможност за плащане“, която е достъпна с персонален идентификационен код (ПИК) или квалифициран електронен подпис (КЕП), както и на място в офис на НАП.
Ако при подписването на сделката продавачът има непогасени публични задължения, тя няма да може да се осъществи до тяхното изплащане. Това е резултат от промени в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс, в сила от май 2024 г. Според тях нотариусите, съдии по вписванията и други длъжностни лица са длъжни да проверят чрез НАП дали лицето има дългове към държавата. При наличие на такива, сделката трябва да се отложи до пълното им погасяване. В случай на невъзможност за предварително плащане от страна на продавача, съществува възможност купувачът да ги покрие с част от сумата по продажбата.
 
От влизането в сила на тези изисквания досега, са направени над 1,6 милиона справки за дългове на продавачи и учредители на вещни права при имотни и автомобилни сделки. При близо 286 хиляди от тях – около 17,5% от случаите – са установени неплатени задължения. НАП е събрала над 260 милиона лева от тях.
 
За да се осигури още по-голяма предвидимост и избягване на отмяна или отлагане на сделки, НАП уведомява всеки месец физически и юридически лица с активен имейл или телефон за наличие на дългове. Тези данни могат да се въведат или редактират чрез услугата „Управление на контактна информация“, налична онлайн с ПИК или КЕП, или да бъдат заявени на място в офис на приходната агенция.
 
източник: nra.bg
 

Абонамент за newsletter

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

Коментари

0 Коментари

Внимание: За да публикувате коментар, моля, отговорете правилно на въпроса!

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679