Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСЗДДФЛЗКПООтраслово счетоводствоРегистриране на фирмиСчетоводство

Бракуване на автобус

Автобус е катастрофирал през 2004 г., но тогава не е бил бракуван, а само е спряно начисляването на амортизация.
В резултат на това към момента той има остатъчна стойност 247145,00 лв. Към настоящия момент ръководството е решило да го бракува. Какъв е правилният начин да се отпише активът, в случай че ще се бракува? Ако остатъчната стойност се отнесе в сметка 609, това автоматично ще рефлектира в загуба със сумата 247145 лв. Има ли някакви други начини, по които може да се постъпи, за да се отпише въпросният автобус? 
 
Първоначалната стойност на автобуса, когато е бил закупен през 2002 г., е била 390230,00лв, т.е. начислената амортизация до преди замразяването през 2004г. е 143084,00 лв.
 
На така поставения въпрос експертите дават следния отговор:
 
"Когато от даден актив не се очакват никакви икономически изгоди от използването или при освобождаването от него, той следва да бъде отписан. Щом в резултат на катастрофата щетата е такава, че активът вече няма да се ползва за предназначението, за което е създаден, той следва да бъде бракуван. В този случай нетната отрицателна разлика между евентуалните постъпления от предаване актива за оползотворяване съгласно разпоредбите на ЗУО и балансовата му стойност представлява текущ разход.
Ако след катастрофата активът все още може да се използва за..."
 
Пълното решение на казуса можете да откриете в CD Коригиране на грешки съгласно действащото законодателство.
 
 

Абонамент за newsletter

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

Коментари

0 Коментари

Внимание: За да публикувате коментар, моля, отговорете правилно на въпроса!

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679