Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСОтраслово счетоводствоСчетоводство

Начислява ли амортизации за ДМА сдружение с нестопанска цел?

Ако сдружение с нестопанска цел закупи ДМА, трябва ли да начислява амортизации?
Юридическите лица с нестопанска цел съставят своите финансови отчети на база СС 9 – Представяне на финансовите отчети на предприятията с нестопанска дейност. Съгласно точка 3.6 от СС 9, отчитането на амортизируемите и други активи се извършва по общия ред, предвиден в счетоводните стандарти. Именно в СС 4 – отчитане на амортизациите е предвидено реда и начина на отчитане на амортизациите. В този смисъл Вашето предприятие следва да се съобрази с принципните постановки на този стандарт – СС 4, като разработи своя счетоводна политика, свързана с начисляване на амортизациите на своите амортизируеми активи.

Ето защо ако придобитите активи са амортизируеми активи под формата на ДМА или ДНМА, който:
а) се очаква да бъдат използван през повече от един отчетен период;
б) имат ограничен срок на годност;
в) се държат от предприятието за целите на производството или доставката на стоки и услуги, за отдаване под наем на други лица или за административни цели,
то тогава за съответните активи вашето предприятие следва да начислява разходи за амортизации съобразно определения от предприятието срок на годност на съответния актив.
 
източник: www.portalschetovodstvo.bg
 

Абонамент за newsletter

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Коментари

0 Коментари

Внимание: За да публикувате коментар, моля, отговорете правилно на въпроса!

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679