ЕООД сключва договор за наем на обект за 1 година.
Извършва подобрения на имота (поставяне на нова дограма, теракот и т.н.) и др. дребни разходи във връзка с ремонта му, като ползва данъчен кредит за тях.
Кои разходи следва да се отнесат към подобрение на нает актив (например боя за стени или климатик - при положение, че остават в полза на наемодателя)?
На така изложения казус експертите дават следното решение:
"Ремонтите са последващи разходи, свързани с поддържане на работоспособността на актива и водят до възстановяване на неговата стандартна ефективност. Те не водят до увеличаване на стойността на актива, за който са направени и по тази причина се отразяват като текущи разходи по Дт на съответни сметки от гр. 60 – Разходи по икономически елементи:
Дт с/ки от гр. 60 Разходи по икономически елементи
Дт с/ка 4531 Начислен данък за покупките..."
Пълния отговор можете да прочетете в CD 117 казуса за активи, счетоводство, данъци и ТРЗ.
Свързани статии
Проследени новини
Абонамент за newsletter
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg
за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!
Коментари
0 Коментари