Фирма се занимава с търговия на едро на тютюневи изделия и аксесоари. Продажбите, които прави, са към свързани и към трети лица. Фирмата желае да стимулира продажбите и в тази връзка да предостави безвъзмездно запалки, които не носят търговското наименование или марка на фирмата. Стига се до това твърдение, защото върху самите запалки не е обозначено името на фирмата. Стойността на доставките надвишава 30 лв. и е възможно да бъдат серия от периодични доставки.
През счетоводителя на фирмата стои въпросът как този разход, който не може да се дефинира като разход за реклама по ЗКПО, да се третира за данъчни цели? Също така следва ли да се преобразува резултата, съгласно чл.26, т.7 от ЗКПО?
Експерт Наталия Василева посочва следното като отговор:
"Казано най-общо, за да бъде даден разход признат за данъчни цели, той следва да е свързан с дейността, да е документално обоснован и да не попада в изрично изброените от Закона за корпоративното подоходно облагане (ЗКПО) хипотези, при които възниква данъчна постоянна или данъчна временна разлика. Независимо от наличието на документална обоснованост на извършените разходи, следва да се имат предвид разпоредбите на глава..."
Пълния отговор можете да прочетете в джобния Практически наръчник за всеки счетоводител.
Свързани статии
Проследени новини
Абонамент за newsletter
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg
за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!
Коментари
0 Коментари