Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСОтраслово счетоводствоСчетоводство

Доказване на касова наличност при проверка от НАП

Българска фирма сключва сделки с доставчици от Гърция и Турция, като до момента има издадени и платени в брой проформа фактури, за които обаче няма издадени фактури. Касовата наличност на фирмата в момента се проверява от НАП. Възможно ли е да се докаже наличността в касата на база проформа фактурите?
Отговора на експерта:
След като от касата на фирмата има изплатени суми в брой, то те задължително следва да бъдат отразени по кредита на счетоводна сметка „Каса”.
 
Плащанията, направени от фирмата в конкретния случай, задължително трябва да се отчетат като намаление на асовата наличност. 
 
При проверката обаче е възможно да възникнат други проблеми. За да докаже, че плащанията не са фиктивни, фирмата е добре да представи други документи, удостоверяващи че плащанията действително са извършени, като разписки или приемо-предавателни протоколи с описание на сумата, целта на плащане, имена и подписи на лицата, предали и приели сумите, място и дата. Ако плащанията са извършени в друго населено място, различно от обичайната месторабота на лицето, което извършва плащането или в друга държава - документи за пътуването и престоя на това лице – най-малкото командировъчна заповед, а по възможност и други документи, удостоверяващи действителността на командировката.
 
Сумите на разплащанията в брой на територията на България са ограничени по реда и при условията на ЗОПБ, независимо от националността и местоустановяването на участниците в транзакцията. Ограниченията не се прилагат, когато плащанията са извършени извън територията на България.
 
Казусът и експертният му отговор са взети от Портал Счетоводство - www.portalschetovodstvo.bg
 
Ако и във Вашата практика възникват каквито и да е било данъчни или счетоводни неясноти - не се колебайте и не губете повече време - кликнете ТУК и се абонирайте още днес!

Абонамент за newsletter

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Коментари

0 Коментари

Внимание: За да публикувате коментар, моля, отговорете правилно на въпроса!

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679
Eroare conectare :