Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСЗДДФЛЗКПООтраслово счетоводствоРегистриране на фирмиСчетоводство

Данъчна основа при фирми - домоуправители

Фирма е домоуправител на етажна собственост. Във фирмата има назначени лица по трудови договори - 2 охранители и 2 камериерки. 
От собствениците на блока в сметка на фирмата домоуправител постъпват всеки месец по 6000 лева. От тези пари, управителят на фирмата домоуправител плаща ток, вода, консумативи, изтривалки, подръжка на климатици, заплати на персонала и осигуровки и др. и в крайна сметка за собственика на фирмата остават всеки месец различна сума, в рамките на 500-650 лева. 
 
Възниква въпросът каква фактура следва да издава фирмата домоуправител срещу получените 6000 лева - за 6000 лева или за 500-650 лева? 
 
Също коя сума е определяща за оборот за задължителна регистрация по ЗДДС? 
 
Разходите, които фирмата домоуправител плаща от името на блока за ток, вода и др., на името на блока ли трябва да са или на името на фирмата домоуправител?
 
Експертите посочват следните отговори на поставените въпроси:
 
Сумите, които дружеството – управител на етажна собственост плаща за покриване на разходи от името и за сметка на съсобствениците на етажната собственост за ток, вода, асансьор, поддръжка и ремонт на общите части в сградата и др. съгласно чл. 26, ал. 5, т. 4 от ЗДДС не се включват в данъчната основа на извършваната доставка на услуга по управление на етажната собственост, когато тези суми са посочени изрично в счетоводството...
 
Пълното решение на казуса можете да прочетете в CD 117 казуса за активи, счетоводство, данъци и ТРЗ.
 

Абонамент за newsletter

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

Коментари

0 Коментари

Внимание: За да публикувате коментар, моля, отговорете правилно на въпроса!

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679