Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
Имейл RSS Facebook
x Влез в clubschetovodstvo.bg

Годишен финансов отчетДанъчно облагане и таксиДДСОтраслово счетоводствоСчетоводство

Осчетоводяване на подновяване на лиценз за ползване на софтуер

Как се осчетоводява подновяването на лиценз за ползване на софтуер в дружеството? - Експертният отговор на този и още десетки други въпроси са включени в счетоводното издание - "Книга на счетоводителя - разяснени ситуации от практиката" - напълно актуални експертни решения по счетоводство, ДДС и данъци на казуси, възникнали през настоящата 2021 г. 

Поръчайте изданието от тук >>


Вижте експертния отговор на Елена Илиева относно осчетоводяването на подновяване на лиценз за софтуер, включен в книгата, тук:

Въпрос: Закупен е ДНМА софтуер Аутокад на стойност без ДДС - 785 лв. След една година получаваме фактура за подновяване на лиценза за ползване софтуера в размер на 862 лв. Следва ли да се увеличи стойността на актива, който е с амортизационен срок 2 год., или да се осчетоводява подновяването на лиценза, което ще се заплаща ежегодно, като текущ разход?
 
Отговор на въпроса даде експерт Елена Илиева:

 
Основен принцип при фирмите, които продават лицензирани програми, е всяка година да изискват плащане за подновяване на лиценза. Това плащане е регулярно всяка година, т.е. Вие не можете да ползвате този продукт повече от една година. В тези случаи дори първоначалната покупка може да бъде отчетена като текущ разход, защото е нарушен един от основните принципи за признаване на  дълготраен актив /било то материален или нематериален/, а именно активът да може да бъде използван повече от един отчетен период. При закупуването на подобен актив обикновено е ясно, че платената цена е за едногодишен лиценз и за да може да бъде използван в бъдеще, ще трябва да се заплаща ежегодно за подновяването на лиценза.
 
Тъй като Вие вече сте признали този актив като ДНМА, то той може да остане като такъв, още повече че ще бъде амортизиран за кратък срок – две години. Но всички последващи заплащания за подновяване на лиценза следва да отчитате като текущ разход.

Източник: "Книга на счетоводителя - разяснени ситуации от практиката"
 

Абонамент за newsletter

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Коментари

0 Коментари

Внимание: За да публикувате коментар, моля, отговорете правилно на въпроса!

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg

за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!

Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

Нашите експерти

Счетоводството е наука и изкуство! Над 28 години обслужваме с традиция и стил - Счетоводство и одит; Данъци и данъчна защита; Обработка на заплати; Бизнес консултиране; Правни услуги; Административни услуги. Счетоводна къща Дал Сиат АД