Какво проверяват инспекторите при данъчна ревизия?
Чрез Отчета за приходи и разходи се отчита и характеризира порядъка за формиране на финансовия резултат от стопанската дейност на предприятието.
За целите на проверката проверяващите трябва да имат информация относно съставената счетоводна политика в предприятието в частта за признаването на приходите от дейността. В тази връзка се прави преценка на видовете дейности, както и кои от тях могат да бъдат класифицирани като основни. Преценява се и коректността на класификация на приходите и разходите по Отчета за приходи и разходи.
За потвърждаване на валидността и точността на определяне на стойностите в отчетните форми се прави сравняване на показателите през отчетния период с данните от Главната книга и регистрите по аналитичното отчитане в Отчета за приходи и разходи.
Проверката на формиране на „Други приходи от дейността”, както и на „Други разходи”, включително и „Неоперативни приходи” и „Извънредни разходи”, става чрез потвърждаване на тяхната достоверност.
Обръща се съществено внимание на принципа на същественост.
Проверката и анализа по формирането на показателите в Отчета за приходи и разходи, позволява да се установи точността на формираната печалба, а от там и формиране на мнение за производителността на предприятието.
Повече за данъчната ревизия като процес, как протича и какво се проверява - четете в "Данъчна ревизия - антистрес съвети за счетоводители". Повече за изданието - четете тук >>
Свързани статии
Проследени новини
Абонамент за newsletter
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg
за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!
Коментари
0 Коментари