Ваш колега попита:
Как следва да се третират направени разходи за изграждане на компютърна и токова мрежа на нает актив - като подобрение на нает актив или ремонт? А как стоят нещата при направени разходи за доставка и монтаж на алуминиева дограма за вътрешно преграждане на отделни обособени стаи за срещи - това подобрение на нает актив ли е или текущ ремонт? Разходите за закупени вертикални щори на нает актив как се третират?
Договорът за наем е за срок от 5 години и в него няма условие или задължение на наемателя да бъдат направени от него изброените по-горе разходи.
Експертът по счетоводство Трендафил Василев отговори:
Последващите разходи, свързани с активи, като ремонти, поддръжка или подобрения, могат да бъдат отчетени като текущи разходи или да се признаят като актив, в зависимост от конкретните факти и обстоятелства.
В практиката често е трудно да се направи разграничение между разходите за ремонт на актив (текущи разходи) и тези, с които се подобрява активът (капитализиране на разходите и признаването им като актив). А някои разходи са свързани и с двете...пълния отговор четете тук >>
Свързани статии
Проследени новини
Абонамент за newsletter
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubschetovodstvo.bg
за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!
Коментари
4 Коментари